Spavanje na pravi način - Men`s Health

Spavanje na pravi način

Tako govore rezultati istraživanja izvedenih na Pensilvanijskom univerzitetu. Usled nedostatka sna može da se javi višak adenozina, supstance koja se luči kada je mozak iscrpljen.

I samo dobro znate da je nama muškarcima spavanje nepohodno. Jedno komparativno istraživanje već je pokazalo da muškarcima teže pada nedostatak sna nego ženama. Bez obzira na to da li je dan ili noć, poslušajte sledeće savete kako da biste u trenucima kada je to potrebni bili što pribraniji.

PRAITE SE DA SPAVATE
Držite oči zatvorene 10 do 15 minuta. Iako za to vreme nećete zaspati, mozak će vam se prebaciti na opuštajuće alfa talase i tako ćete obnoviti energiju.

NE DREMAJTE
Dvadesetominutnu okrepljujuću dremku dopustite sebi samo onda kada vam san zaista nedostaje. Ako ste danju toliko umorni da biste mogli da “padnete u komu”, ko zna u kakvu vi štetu odlazite noću.

BEZ BUDILNIKA
Bolje idite u krevet 15 minuta ranije. Funkcija “snooze” na vašem budilniku koja vas zvonjenjem na rate samo uznemirava i trza iz sna, sasvim je neumesna. Ako ne možete bez alarma, to je znak da vam san zaista manjka.

UGRABITE
Tokom vikenda ugrabite vreme za spavanje, ali ujutro nemojte spavati duže nego obično. Subotom i nedeljnom ustanite u isto vreme kada i radnim danom, ali ako ste neispavani, priuštite sebi tokom dana kratku dremku, a uveče se strpajte u krevet 15 do 90 minuta ranije da bi ste se vratili na uobičajeni ritam.

Pročitajte i  Isklešite gvozdene trbušnjake uz ovu efikasnu vežbu
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *