Ubice testosterona koje morate da izbegavate - Men`s Health

Ubice testosterona koje morate da izbegavate

Muškarci sa hronično niskim nivoom testosterona podložniji su bolestima, kao i povećanjem masnih naslaga, gubitku mišićne mase, umoru, osteoporozi, slaboj motivaciji, problemima sa koncentracijom i pamćenjem…

Postoji mnogo faktora koji mogu da smanje vaš nivo testosterona, kao hronični stres, manjah fizičke aktivnosti, hemikalije kao i zagađenje, ali ništa ne uništava nivo ovog hormona kao ove tri stvari: ŠEĆER, ALKOHOL i MANJAK SNA!

ŠEĆER

Nivo testosterona drastično se smanjuje istog momenta kada u telo unesete velike količine šećera, najviše zbog brzog oslobađanja insulina.

Istraživanja su pokazala da konzumacija šećera može da smanji nivo ovog hormona u vašem telu za 25%. Ishrana bogata sećerom smanjuje i mogućnost tela da proizvede hormon rasta, takozvanu “Fontanu mladosti”. Nizak nivo testosterona i hormona rasta je ubitačna kombinacija za vaše fizičko i psihičko zdravlje.

Savet:

Izbegavajte hranu bogatu šećerom, kao i veštačke zaslađivače. Nemojte da vas zavaraju raznorazni produkti koji su pravljenji za poboljšanje vašeg zdravlja. Većina njih su puni šećera i štetnih hemikalija. Ne budite lenji i pre nego što kupite određene namirnice pogledajte nivo nutricionističkih vrednosti koje sadrže. Birajte one koje su što prirodnije.

ALKOHOL

Da, ovo nije baš najsrećnija vest – ali istraživanja pokazuju da i alkohol drastično spušta nivo testosterona. Kako se količina alkohola u krvi povećava, testosteron opada, ali to nije sve, tokom istraživanja utvrdili su i da dolazi do opadanja i lučenje hormona za rast mišića, a ni tu nije kraj (nažalost). Alkohol sadrži takozvane “prazne” kalorije, njima smanjujući proces sagorevanja masti u telu, izaziva dehidrataciju, usporava sintezu proteina, minerala i vitamina i utiče na kvalitet vašeg sna. Što ste stariji, to je njegovo dejstvo na vaš organizam gore.

Savet:

Nemojte piti više od 2-3 pića dnevno, i pokušajte da ne mešate različite vrste, pogotov ako više niste u svojim 20-im.

Pročitajte i  Sprečite povrede uz ova 3 saveta

Ako se desila “luda” noć, nemojte nakon toga jesti brzu hranu ili unositi mnogo šećera. Jaja, voće i povrće, morski plodovi i mnogo vode će vam pomoći da na brz način prebrodite mamurluk na najzdraviji način.

MANJAK SNA

Iako mislite da vam je 5 sati sna sasvim dovoljno da preživite dan, varate se. Kada spavate manje od 7 sati dnevno izazivate pad proizvodnje testosterona za 10%. Uporedo s njim i hormon rasta ne stiže da deluje.

Savet:

Pokušajte da spavate barem 7 sati dnevno i prestanite da budete “noćna ptica”. San od 10 uveče je najzdraviji. Ako spavate danju a budni ste noću možete u potpunosti pokvariti rad centara za lučenje hormona.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *