6 pravila regenerativnog spavanja - Men`s Health

6 pravila regenerativnog spavanja

NE VALJA:

SUDITI O KVALITETU SNA PO NJEGOVOM TRAJANJU

To što niste odspavali osam sati ne znači nužno da ste imali traljav noćni odmor. Budite subjektivni. Kako ste se osećali kad ste ujutro ustali? Jeste li kasnije tokom dana bili pospani, ili ste jurcali u punoj snazi? Ako ste sve vreme zategnuti kao struna, verovatno ste imali kvalitetniji san nego što mislite.

KONAČNO NASPAVANI: 6 saveta kako da pobedite tropske noći

RAZVLAČITI SE PO KREVETU SATIMA

Ako obično spavate, recimo, šest sati, pokušajte da to bude ukupno vreme provedeno u krevetu. Besmisleno leškarenje tek da bi se stiglo do “idealnih” osam sati koje svi unaokolo propagiraju može samo da nahrani frustracije i nauči mozak da je budno ležanje u krevetu okej.

SPAVAĆU SOBU KORISTITE ISKLJUČIVO ZA SPAVANJE

I, naravno, seks.

GUTATI PILULE ZA SPAVANJE KAO KIKIRIKI

Medikamenti mogu da pomognu protiv hronične nesanice, ali i da naruše kratkoročno pamćenje, što znači da utiču na kvalitet sna. Suplementi mogu da obave posao bez ovih nuspojava. Probajte melatonin (u dozama od 3 do 5 miligrama), L-teanin, kog ima u zelenom čaju, ili GABA, neurotransmiter za regulaciju raspoloženja.

Otkrijte i 5 načina da spavate bolje svake večeri

OVO TREBA DA RADITE:

VALJA USTAJATI SVAKOG DANA U ISTO VREME

Ovo zaista pomaže da se osetite spremnim za spavanje u isto vreme svake noći, kaže Dr Adam Bramovet, ekspert za spavanje iz Pitsburškog medicinskog centra.

DOSLEDNOST JE KLJUČ

Ne možete da ustanete iz kreveta? Postoje elektrošok-budilnici na kojima se napon strujnog udara podešava putem aplikacije. Prikupiti podatke o sopstvenom snuRazni fitnes-trekeri značajno olakšavaju stvar. Jedno istraživanje pokazalo je da su novi fit-bit uređaji skoro jednako precizni kao laboratorijske pretrage srčanog ritma i pokreta tokom sna. Kombinujući ove podatke sa sopstvenim opservacijama (sobna temperatura, količna buke, ženini gasovi) naći ćete svoju formulu savršenog spavanja.

Pročitajte i  Poboljšajte imunitet svakim zalogajem: 7 neobičnih trikova da povećate unos vitamina C

Pogledajte i Mali štos za veću budnost

POSTAVITE SMISLENE CILJEVE U ŽIVOTU

Studija “Spavanje – nauka i vežba” povezuje svrhu života sa kvalitetom spavanja kod odraslih. Drugim rečima, ako proklizavate u životu, možda zato ne možete da iskliznete iz njega. Zacrtajte precizne ciljeve. Zalepite ih (sa slikama) na zid spavaće sobe i vidite da li će tako vaš san manje tandrkati a više oporavljati vaše telo.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *