Za muško super zdravlje: 10 namirnica koje morate imati - Men`s Health

Za muško super zdravlje: 10 namirnica koje morate imati

Zdrav život počinje u ostavi gde držite hranu. Opskrbite se namirnicama koje su bogate dobrim masnoćama, belančevinama i prehrambenim vlaknima i unapređuju muško zdravlje.

BULGUR

Bulgur je bogat prehrambenim vlaknima, gvožđem, belančevinama i vitaminom B6. Jednostavno se priprema, a može se poslužiti kao prilog jelima ili umesto ovsene kaše za doručak. Poput drugih celovitih žitarica on smanjuje mogućnost od nastanka kardiovaskularnih bolesti.

Otkrijte i Namirnice za zdravog momka

KIKIRIKI PUTER

Svi puteri od orašastih plodova su kalorične namirnice. U jednoj kašiki naći ćete oko 200 kalorija, ali i dosta zdravih masti koje garantuju zdravlje srca i krvnog sistema. Studija objavljena u časopisu Journal of the American Medical Association pokazala je da konzumacija dve kašike kikiriki putera dnevno može smanjiti rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2 za čak 30 procenata.

SUŠENE URME

‘Mnogi muški klijenti oslanjaju se na energetske pločice kako bi se osnažili pre ili nakon vežbanja, međutim one obično sadrže mnogo različitih namirnica,’ kaže nutricionista Dženifer Mekdanijel, te dodaje ‘u finansijskom smislu bolje ćete proći ako umočite sušenu urmu u malo kikiriki putera.’ Ovaj prirodni ‘slatkiš’ pun je prehrambenih vlakana, i dobar izvor B vitamina, kalijuma, gvožđa i magnezijuma.

SARDINE

Sardine su pristupačni, a često zanemareni izvor omega 3 masnih kiselina,’ kaže nutricionista Kajlin Sent Džon iz Natural Gourmet Instuta u Njujorku Ovi važni nutrijenti smanjuju upale u organizmu i snižavaju nivo lošeg holesterola.

INTEGRALNA TESTENINA I HLEB

Testenina od belog brašna napravljena je od žitarice kojoj je odstranjen vanjski omotač. ‘Upravo u njemu ‘žive’ svi vredni nutrijenti,’ kaže nutricionista Rebeka Luis ih HelloFresh-a. Kada se zaželite testenine, birajte onu integralnu. Isto vredi i za hleb.

Prirodni izvor elektrolita: 6 namirnica za vrhunski oporavak

PASULJ

Pročitajte i  Da li vas stres razara?

Pasulj je odličan izvor belančevina, složenih ugljenih hidrata i prehrambenih vlakana. Povrh svega, ova namirnica garantuje dugotrajnu sitost. Ako nemate vremena za kuvanje, pasulj možete da kupite i u konzervi. ‘Stavite pasulj pod mlaz vode u trajanju od 30 sekundi. Na taj način ispraćete višak soli koji vam nije potreban,’ savetuje Rebeka Luis.

KAFA

Visok nivo energije ne održavajte energetskim pićima, već kafom. Ovaj napitak ima vrlo malo kalorija, a studije su pokazale da pojačava učinke vežbanja. Studija objavljena u časopisu Internationl Journal of Sport Nutrition and Excercise Metabolism otkrila je da kafa pre vežbanja garantuje sagorevanja 15 posto nakon vežbanja, nego  koje nisu ispile ovu tamnu tečnost.

CIMET

Cimet je moćan začin koji ima antiupalna i antibakterijska svojstva, a neka istraživanja pokazala su i da reguliše količine šećera u krvi kod osoba koje pate od dijabetesa tipa 2. Stručnjaci savetuju da prstohvat ovoga začina stavite u jutarnju kafu.

Pročitajte i Prehrambena abeceda

SOČIVO

U 200 grama sočiva nalazi se impresivnih 16 grama prehrambenih vlakana koji poboljšavaju rad srca, kao i 18 grama belančevina koje grade sve stanice u telu. Sočivo je takođe jedan od cenovno najpristupačnijih izvora belančevina. Ne oklievajte, ubacite je u variva ili omiljene salate.

JABUKOVO SIRĆE

Umereno korišćenje jabukovog sirćeta može smanjiti rizik od dobijanja dijabetesa tipa 2. Pomešate li kašičicu jabukovog sirćeta sa malo tople vode, potaknućete rad probave. Ovu vrstu sirćeta možete naneti i na kosu tokom pranja, i tako ubrzati rast vlasi i povećati njen volumen.

Izvor: pun kufer

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *