Pobedite Mrguda u sebi - Men`s Health

Pobedite Mrguda u sebi

Prema nekim istraživanjima, antidepresivi se u Srbiji gutaju više nego lekovi za srce, visok holeseterol ili bilo koju drugu bolest. Nevolja je u tome što mnogi to rade na svoju ruku, često bez potrebe, samo zato što su trenutno malo neraspoloženi. Probajte ove “anti-bedak” tehnike i ubrzo ćete dospeti na svetliju stranu života.

NAVALITE NA MORSKU HRANU
Zašto deluje? U ribi i plodovima mora se nalaze dve vrste omega-3 masnih kiselina —EPA i DHA. U ljudskom organizmu visok nivo DHA je povezan sa povećanim lučenjem dopamina ili serotonina – onih istih supstanci čije se lučenje izaziva kad progutate pilulu protiv depresije. Kod životinja je opet primećeno da niske koncentracije DHA mogu da izazovu nerapoloženje. Izgleda da imate velike šanse da budete neraspoloženi, anksiozni i nervozni, ako ne jedete ribu!
Uradite ovo! Neka plave ribe (losos, skuša i sardina) budu na vašem tanjiru bar dva puta nedeljno. U suprotnom, uzimajte propisanu dnevnu dozu pomenutih omega masnih kiselina. Ovo će vremenom doprineti ne samo boljem raspoloženju, nego će i poboljšati vaše pamćenje i brzinu razmišljanja. Dakle, pamet u glavu, ribu na tanjir!

PODIGNITE RASPOLOŽENJE DOBRIM MIRISOM
Zašto deluje? Ako je put do muškog srca kroz stomak, onda je put do njegovog raspoloženja kroz nozdrve! Istraživanja američkih bihejviorističkih psihologa pokazala su da su pacijenti bili manje napeti prilikom čekanja na red kod zubara, ako su u čekaonici emitovani opuštajući mirisi lavande ili pomorandže. A ako ovi bezazleni mirisi mogu da vam odvuku misli od mučnog zavijanja zubarske burgije, onda svakako mogu da učine čuda u mnogo manje strašnim okolnostima!
Uradite ovo! Verovatno niste tip koji će da krene u nabavku raznoraznih mirišljavih sveća, potpurija i indijskih štapića. Umesto toga, pre nego što izađete iz kuće, špricnite se par puta nekim parfemom sa aromom citrusa: Armanijev “Acqua Di Gio” ili Kelvin Klajnov “Eternity for Men” će vam podići raspoloženje, čak i pre nego što vam slatka komšinica prokomentariše kako danas divno mirišete!
 
POSTAVITE CILJEVE I ONDA SR USTREMITE NA NJIH!
Zašto deluje? Ako sebi postavljate ciljeve u životu, to neće izazvati stres, kao što misle mnogi — to zapravo predstavlja ventil na koji će stres izaći iz vas! Istraživanja naučnika pokazuju su da ljudi koji stalno imaju neki cilj kojem streme manje depresivni, bolje se osećaju u svojoj koži i nalaze mnogo više smisla u životu, od onih koji žive po principu “samo opušteno”. Postavljanje ciljeva podiže raspoloženje zbog osećaja same mogućnosti uspeha, a to popravlja generalni stav pojedinca prema životu.
Uradite ovo! Postavljajte sebi uvek razumne, ostvarive ciljeve. Da biste ih ostvarili, probajte uvek više načina i ne odustajte ako jedan ne uspe – krenite drugim putem i rešenje je možda već iza ugla! Recimo, obećajte sebi da ćete ići tri puta nedeljno u teretanu, umesto da i dalje “planirate” da oslabite 10 kilograma, bez ikakvog konkretnog programa. A ako propustite termin, zavetujte se da ćete izostaviti hleb ili testeninu za večeru. Potrebni su vam ciljevi koji su brzo i lako ostvarivi i koji predstavljaju tačkice na putu do nekog “višeg” cilja. Tako ćete sebi priuštiti česte “male doze” dobrog raspoloženja, koje su čak i korisnije od euforije nakon nekog velikog i s teškom mukom postignutog uspeha.

Pročitajte i  Iz kog grada je virus HIV-a počeo da se širi planetom?

RAZBLAŽITE CRNE MISLI MLEKOM
Zašto deluje? Mleko, kao i ostala proteinska hrana, poput jaja, mesa i ribe, obiluje triptofanom, aminokiselinom koja je neophodna za sintezu serotonina, supstance koju luči mozak i koja nam popravlja raspoloženje. Niske količine triptofana u ishrani mogu da budu uzrok bezvoljnosti. Ako ste vegetarijanac, sasvim dovoljne količine triptofana možete uneti ako jedete ovsene pahuljice, banane, urme, susam, leblebije, semenke suncokreta i bundeve.
Uradite ovo! Pijte mleko ili jogurt, jedite jaja, meso i ribu, ili dopunite svaki obrok porcijom semenki ili ovsenih pahuljica. Za užinu pojedite bananu i ne brinite – dobro raspoloženje će sigurno doći.

POTRČITE KA LEPŠEM SUTRA!
Zašto deluje? U trčanju je sreća! Osobe koje vode sedelački život imaju mnogo više šansi da padnu u depresiju od onih koje redovno trče. Zapravo, svaki tip fizičke rekreacije prosto rastapa stres, podstičući lučenje hormona noradrelina, serotonina, betaendorfina i dopamina. Svi ovi hormoni podižu raspoloženje, poput prirodnog dopinga.
Uradite ovo! Ako je moguće, uputite se pešice i to brzim korakom na posao, zaboravite na lift i potrčite uz stepenice, ne izbegavajte termine u teretani… Svaki kardiovaskularni trening, posebno intervalni, od samo pola sata dnevno, može da učini od vas najsrećnijeg čoveka!

SEKSAJTE SE!
Zašto deluje? Iako smatrate izlišnim naučno objašnjenje zašto seks poboljšava raspoloženje, mi ćemo vam ipak reći: par minuta nakon orgazma, u vašem telu luči se hormon oksitocin, koji snižava pritisak, i hormon stresa kortizol. Ali nažalost, bez obzira na to da li ste do orgazma došli sa partnerkom ili masturbacijom, nivo oksitocina se vraća na normalu već za desetak minuta, kažu seksolozi.
Uradite ovo! Mazite se nakon seksa, jer se oksitocin ne luči samo tokom odnosa, već i dok se strasno mazite. Dakle, što ste duže u zagrljaju nakon seksa, više oksitocina će da “radi” na vašem boljem raspoloženju!

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *