Vodič kroz današnji poslovni život: "Poslaću ti mejl da te podsetim da me iskuliraš, okej?" - Men`s Health

Vodič kroz današnji poslovni život: “Poslaću ti mejl da te podsetim da me iskuliraš, okej?”

OD MILIJARDU sumanutih, naopakih stvari koje se mogu sresti u današnjem poslovnom ambijentu, ništa nije besmislenije od činjenice da toliko nas – do 70 odsto! – radi u open space radnom prostoru. To kompaniji štedi novac, naravno, i trebalo bi da znači bolju komunikaciju, je l’ tako? Nije. Interakcija licem u lice opala je za skoro 70 odsto otkad nismo svako u svojoj kancelariji, jer nas to navodi da se mnogo više oslanjamo na elektronsku poštu, čet i kratke poruke. I tu MH – i stručnjaci s kojima smo pričali – stupa na scenu. Ovo je priručnik koji će vas uputiti kako da razgovarate, ili „razgovarate”, sa svojim saradnicima, kako da ne dopustite poslu da vas upropasti i, na kraju, da biste dobili povišicu, šta da promenite u garderoberu. A sad, dosta ćaskanja.

Počinjemo sastanak!

NIKAD NISTE RADILI U OTVORENOJ KANCELARIJI…

Kako da iskoristite aplikaciju da biste videli gde radite danas… i kako ćete s totalnim strancima sarađivati vrlo blisko

To što je u planu da pet miliona ljudi do 2022. radi u otvorenim kancelarijama, objašnjava zašto je „menadžer zajedničkog radnog prostora” postal o stvarno zanimanje. Kako se firme zgušnjavaju a komfor radnog mesta redukuje, otvorene kancelarije nastoje da ponude razne pogodnosti onima koji ih koriste, kao što su časovi medit acije ili kolektivna degustacija kraft piva. Šta treba znati pre pristupa otvorenoj kancelariji?

Scenografija

WeWork je Nike otvorenog radnog prostora – sa cenama s gornje police – što znači da je eksplozija drugih, manjih mreža za pronalaženje otvorenih kancelarija uvećala ponudu. Aplikacije kakav je Croissant nude ih u najam na sat u svim gradovima; skrolujte da biste videli šta vam izgleda uverljivo i kliknite da biste rezervisali. Uprave restorana takođe su počele, u vreme kad ne rade, da izdaju sale poslovnim ljudima (putem mreža kao što je Spacious), koji vole opuštenije okruženje i ne smetaju im akustika i čudno raspoređeni izlazi. Čak su se i teretane uključile u priču.

Atmosfera

Ironično, postavka osmišljena tako da podstakne komunikaciju, uglavnom dovodi do toga da svi ćute i blenu u svoje ekrane, u Enterijer danas verziji univerzitetske čitaonice. Savet insajdera: mesto pored separea za telefoniranje = produktivnost.

Scenario

Ako rešite da razgovarate, uobičajen početak je: „Na čemu to radiš?”. Spremite svoj, što iskreniji „Srećno s tim, šta god da je” pogled, za momenat kad budete morali da slušate detalje o ručno biranoj prženoj kafi, uz povremene reklamne blokove koji promovišu časove joge u komšiluku.

Oprema

Slušalice, zbog tapkača nogom i plej-liste koja se aktivira kad počne priča „Kad sam ja studirao na Sorboni…”. Kafa u solo režiji (u otvorenim kancelarijama besplatna kafa nije dobro rešenje) i – jesmo li već rekli slušalice?

Pročitajte i  Kako da postanete jači ako ste ceo dan na poslu: 6 vežbi za nadmoćnu formu

IMEJL UPOZNAVANJE

UPOZNAVANJE PUTEM IMEJLA nije problem. Koristi se da bi se neko nov predstavio ekipi. Sjajna ideja. Problem je imejl odjave – kada predstavljena osoba kaže: „Odavde sve prepuštam vama” (neprijatna tišina). Odavde prepušta nama? Gde je tačno „odavde”? I ko si ti? Možeš li još nešto da kažeš? Šta se dešava?! Da li bi taj tip poveo prijatelja na žurku i rekao: Jelena, Milan. Milane, Jelena. On je uzgajivač organske hrane. Ti znaš šta je blitva. Ćao? Ne. Tako bi stvorio napetu situaciju i nestao, ostav l jajući dvoje stranaca da se sami snalaze kako znaju i umeju. Dakle, idući put kad se predstavljaš elektronski, umesto da nas pustiš da „preuzmemo odavde”, ostani tu. Pošto ti otpevamo svoje pozdrave pune poštovanja, uzvrati. Oseti hemiju u ekipi. Uključi se ako stvari postanu napete. Sačekaj da te neko od nas odjavi. A onda uživaj u tome što si uspostavio društvene kontakte umesto društvenih obaveza. I u tome što sada zaista možemo da „preuzmemo odavde”.

Vežite se, polećemo: Kijanu Rivs se pojavljuje u video igrici decenije!

KADA KORISTITI CC

Zapamtite: to je carbon copy, kopija. Dakle, ostavljate kopiju svog pisma u nečijem inboksu. To je informacija da ste poslali imejl – i ništa drugo. Postoji još nekoliko večnih pravila koja vredi naučiti napamet:

• CC se koristi kad od onoga koga ste stavili u CC ne očekujete odgovor. Poruka je: „Samo da znaš”.

• CC se upotrebljava kod važnih saradnika, kao što je vaš šef, da bi imejlovi potvrdili da radite ono što se od vas očekuje.

• CC pošaljite saradniku koji radi iz drugog plana, ali treba da ostane u toku s vašim aktivnostima da bi obavio svoj posao. Na primer, to može biti vaš asistent koji treba da primi poziv za vas na večeru sledećeg četvrtka u 18.30.

• Ne stavljajte u CC nikoga kad odgovarate na imejl koji ste primi li. To može biti bezopasno, ali zloupotrebljavate nečije poverenje. Najpre zatražite dozvolu. Uvek.

POGLEDAJTE:

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> @menshealthsrbija

Foto: Shuttestock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *