20 godina zavođenja - Men`s Health

20 godina zavođenja

Nijednoj saradnji između poznate ličnosti i parfimerske kompanije nije pošao za rukom opstanak na tržištu čitavih dvadeset godina. Do sada. Antonio Banderas i kompanija PUIG upisali su se u istoriju svojim timskim stažom što je bio i razlog našeg odlaska u Marbelju, grad nadomak rodnog mesta glumca poznatog po svom neodoljivom pogledu i opijajućoj harizmi.

Men’s Health: Najpre želim da vam čestitam na 20 uspešnih godina u svetu parfema. Možete li nam otkriti šta to karakteriše vaše parfeme i održava AB Fragrances na samom vrhu već dve decenije?

Antonio Banderas: Veliki broj faktora utiče na to da jedan brend bude i ostane visoko pozicioniran na tržištu. Naravno, počeću od nečega vrlo jednostavnog što je i našim konzumentima poznato, a to je upravo dobar odnos kvaliteta i cene naših parfema. Takođe, bitna stavka jeste tim odličnih parfimera kompanije PUIG, koji osim što umeju da stvore izuzetne mirise, brinu i o izgledu ambalaže. Svaki detalj proizvoda pažljivo je osmišljen. Tim ljudi koji stoji iza ovog projekta pokazao je da je saradnja sa poznatom ličnošću koja nije zasnovana jedino na snimanju reklama za parfeme moguća. Ja njima nisam samo dao moj potpis, već sam u projekat uključen od prvog dana i to u više aspekata. Mnogi me pitaju da li se ja bavim i kreiranjem mirisne note, ali ne, tu se ne mešam mnogo jer nemam potrebno znanje za tako nešto.

Ipak, sa parfimerima pričam otvoreno kako bi uspeli da stvore jasnu sliku o meni, o tome ko sam ja kao osoba, kao umetnik, koje su uloge najznačajnije u mojoj karijeri… Nesebično im otkrivam sve što im može značiti za kreiranje jedinstvene note koja će napuniti bočicu. Na početku parfemi su bili uglavnom vodenastih, svežih nota, a u novijim izraženije su arome duvana, kafe, kože… S vremenom smo stvorili sofisticiranije mirise nego što su oni od pre tačno dvadeset godina. Vrlo bitna stavka u održavanju našeg brenda jeste i prezentacija proizvoda u svakoj državi ponaosob. Takav vid saradnje i požrtvovanost ne viđa se često kod poznatih ličnosti. Recimo, u Brazilu sam na promociji bio šest dana i nijednog trena nisam prestao da radim. Posetio sam svaku emisiju, svaku radio-stanicu, radio sam konferencije za novinare.

Vi ste zaista vrlo angažovani oko ovog brenda?

Jesam, a mislim da je to i najvažnije. Zapravo, svi ti faktori zajedno.

Kada biste bilo koji miris na svetu mogli zarobiti u bočicu, koji bi to bio i zašto?

(Smeh) Zaista ne znam. Voleo bih možda da sintetizujem miris grada ili na primer žene. To bi bilo zanimljivo!Kada sam prvi put došao u kompaniju, doneli su mi jedan minijaturni kofer sa bočicama na kojima nije pisao naziv mirisa. Tek kada ih okrenete unatraške mogli ste videti o kojoj je noti reč. Bila je to jedna igra. Sećam se da sam pomirisao jednu bočicu i shvatio da mi je aroma veoma poznata, ali nisam znao koja je u pitanju. Posle određenog vremena odustao sam od pogađanja, okrenuo bočicu, a na njoj je bilo napisano – nedeljno jutro. Zapitao sam se kako su uspeli da stave miris nedeljnog jutra u bočicu, ali mogli su jer nedeljno jutro zaista miriše posebno. Takođe, uspeli su da sintetizuju miris Menhetna, jer on miriše na kombinaciju asfalta i hot dogova. Tako miriše Njujork. Kako kročite na Menhetn taj miris vas prosto pregazi, kao voz. Mirisi su veoma komplikovani, a istovremeno mogu biti veoma agresivni. Preferiram kada ljudi suptilno koriste parfeme i ne ugrožavaju tuđ ritam. Mislim da bi on trebalo da bude u pozadini, vrlo suptilan.On je poput sitnog detalja, ali esencijalnog.Da, on je tu, ali ga ne primećujete, u tome je čar.

Pomenuli ste da Njujork miriše na asfalt i hot dogove, a koji miris je tipičan za Holivud?

Holivud je drugačiji jer se nalazi na mestu sa više prirode. Možda ga najbolje karakteriše miris sveže pokošene trave. Los Anđeles je kao velika, velika bašta. Naravno, saobraćaj je prisutan, ali ipak se osećaju te cvetne note.

Kao neko ko ima sopstvenu kolekciju parfema, kako iz dana u dan odlučujete na koji od njih želite da zamirišete?

Ljudi iz kompanije ne žele da ovo kažem, ali Diavolo je onaj koji koristim najčešće. Vrlo je svež.On je kao vaše prvo dete. Da, najstarije dete, ima čitavih 20 godina! Ujutru kada se istuširam, volim da upotpunim taj osećaj svežom notom i tada odaberem Diavolo. U kompaniji su mi rekli da moram da kažem da koristim Power of Seduction, ali ne koristim ga najčešće, iako smatram da je definitivno najbolji. Ne znam kako bih ga definisao, ali definitivno ima nešto seksi u tom parfemu.

Šta svet glume i svet parfema imaju zajedničko?

Formiranje karaktera je nešto što je slično kod oba pomenuta pravca. Poput odeće i parfem je nešto što možete “obući”. Baš kada sam započeo rad na mjuziklu “Devet” lansirali smo parfem Mediterraneo, pa sam miris ovog parfema povezao sa likom koji sam glumio. Na ovom mjuziklu radio sam sa čak šesnaest žena i bio jedina muška uloga! U određenim scenama žene bi bile u vrlo bliskom kontaktu sa mnom i mogle su osetiti moj parfem. Jednog dana, zaboravio sam da ga naprskam i one su odmah shvatile da se nešto promenilo. Neke od njih su mi prišle i rekle “Danas nisi koristio parfem? Potpuno drugačije mirišeš.” U tom trenutku sam shvatio da sam zaista zaboravio da napravim tu konekciju između svog karaktera i parfema, koju sam do tada svakodnevno primenjivao.

Razgovarala: Violeta Vasiljević

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *