Biblija bolje ishrane: 6 pravila za božanski apetit - Men`s Health

Biblija bolje ishrane: 6 pravila za božanski apetit

VOĆE IDE SAMO

Voće se vari brže od bilo koje druge hrane (zbog visokog sadržaja šećera i vode), ali ako se konzumira sa drugim namirnicama, varenje voća se znatno usporava što dovodi do proizvodnje gasa i nadimanja.

Smršajte uz ugljene hidrate: 9 namirnica za izvajano telo

NE MEŠAJTE PROTEINE I MASTI

Mast blokira enzime neophodne za varenje proteina, zato ih ne uzimajte zajedno. Sa druge strane, masti (npr. avokado ili ulje) se dobro slažu sa ugljenim hidratima, kao i sa lisnatim zelenim povrćem. Namirnice koje sadrže dosta masti i belančevina, na primer sirevi, koštunjavi plodovi i semenki, ubrajaju se u proteinsku hranu.

POVRĆE SIROMAŠNO SKROBOM JE SUVO ZLATO

Ono se može kombinovati sa svim drugim namirnicama- proteinima, ugljenim hidratima, mastima- jer se zeleno lisnato povrće, prokelj i špargle dobro vare u svakom okruženju (kiselom i alkalnom). Entuzijasti ove dijete savetuju da se obrok planira oko kalorične osnove (meso ili ugljeni hidrati) a zatim da se po želji doda povrće siromašno u skrobu.

9 tajni nutricionizma: Bez poštovanja ovih pravila nema mršavljenja

UGLJENI HIDRATI NISU ZLO

Često izbegavamo žitarice kao da su krofne (ili ako to ne uradimo, posle osećamo krivicu). Ipak, ni integralna pasta, integralni pirinač, pa ni krompir, neće vam se zalepiti za struk, ako ih kombinujete sa zelenim povrćem. Mahunarke poput pasulja i graška se sa pravom mogu smatrati ugljenim u ovom planu ishrane.

ODVOJITE MESO I KROMPIR

Proteini, bilo da govorimo mesu, soji ili koštunjavim plodovima, najbolje se vare u kiselom okruženju, dok ugljeni hidrati zahtevaju alkalnu sredinu. Kombinovanjem ova dva, neutrališe se želučana kiselost i usporava varenje.

Pogledajte i Rešite se “slatke” zavisnosti!

ODMORITE SE IZMEĐU OBROKA

Pročitajte i  6 namirnica koje treba da jedete sa korom

Dajte telu vremena da završi varenje prethodnog obroka, pre nego što pojedete namirnicu iz grupe koja se ne slaže sa njim. Na primer, voćejedite bilo 30 minuta pre obroka, ili tri sata nakon njega. Nakon jela bogatog skrobom, sačekajte bar tri sata pre nego što nešto ponovo pojedete, a nakon proteina, najmanje četiri sata.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *