Prehrambena abeceda - Men`s Health

Prehrambena abeceda

CELA ISTINA

Beli pirinač i beli hleb vam nisu najbolji prijatelji. U studiji Univerziteta Aberdin, ljudi koji su jeli tri porcije celog zrna na dan tokom 12 nedelja značajno su snizili gornji krvni pritisak- što je pak smanjilo rizik od bolesto koronarnih arterija i moždanog udara za 15 i 25 odsto. Buduća istraživanja će nam objasniti i zbog čega.

Jesti prženu hranu ili ne? Evo šta misle naučnici

UKUSNO JE ZDRAVIJE

Marinada može vašoj hrani pored ukusa, popraviti još mnogo toga. Kada su grčki naučnici komad junetine marinirali u soja sosu sa crnim vinom, nivo bakterija se smanjio i ostao nizak narednih 10 dana. Soja sos i crno vino sadrže etanol i fenole koji mogu delovati protiv mikroba, objašnjavaju naučnici. Za najbolju zaštitu, ukus i mekoću, ostavite meso u marinadi tokom cele noći.

ŠOLJICA PUNA ZDRAVLJA

Kafa i čaj vam štite mozak, pokazala je studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Nutrition. Kod ljudi koji su dnevno pili pola šoljice kafe i čaja verovatnoća da se kasnije u životu razvije rak mozga bila je za 34 procenta manja. Naučnici smatraju da visok procenat antioksidanta u ovim napicima može sprečiti nastanak kancerogenih ćelija u mozgu.

Odlične alternative: 16 izvora proteina koji će vam pomoći da sačuvate kilažu

POBEDA MASLINE

Osim što je dobro za srce, maslinovo ulje štiti i jetru tvrdi jedna tunižanska studija. Oni su kod miševa koji su dobili dodatak u ishrani sa maslinovim uljem posle izlaganja štetnom herbicidu ustanovili manje oksidacijskog stresa nego kod onih koji su jeli običan dodatak. Tajna je u jednostruko nezasićenim masnim kiselinama iz maslinovog ulja, gde su u prvoj liniji odbrane polifenoli koji se bore protiv slobodnih radikala.

Pročitajte i  Savršeno pivo?
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *