Zdrave grickalice - Men`s Health

Zdrave grickalice

Ukoliko želite onda morate u svoju ishranu da uvrstite lešnike, pistaće i plodove cikorije.

Oni sadrže najmanje 10 grama vlakana i 25 grama mononezasićenih masnih kiselina (na 100 g semenki), što je dobitna kombinacija koja pomaže čišćenje arterija, a nalazi se i u bademima. Sadržaj vlakana i mononezasićenih masnih kiselina u orasima je manji, ali su zato bogatiji omega-3 nezasićenim masnim kiselinama.

Ove četiri vrste semenki imaju slično korisno dejstvo na srce, zbog čega se slobodno mogu kombinovati i međusobno zamenjivati, preporučuju nutricionisti. Da biste izvukli najveću korist od ovih plodova, a bez dobijanja u težini, jedite po šaku jedne vrste semenki dnevno, uz dodatak dva brazilska oraha, radi zaštite od raka.

PISTAĆI
Fitosterol, vrsta biljnog holesterola prisutnog u pistaćima i lešnicima, može da dovede do smanjenja nivoa triglicerida za 10%, a LDL holesterola (loš holesterol) za 16%, navodi se u izveštaju objavljenom u časopisu Journal of the American College of Nutrition.
Vlakna: 3g; Proteini: 6g; Mononezasićene masti: 7g; Fitosteroli: 61mg;

ORASI
Orasi sadrže 9g omega-3 nezasićenih masnih kiselina na 100 g, a harvardski istraživači su otkrili da su one od izuzetnog značaja u prevenciji depresije i srčanog udara.
Vlakna: 2g; Proteini: 4g; Mononezasićene masti: 2.5g; Omega-3 masne kiseline: 2,542mg;

BRAZILSKI ORASI
Ni jedna vrsta hrane ne sadrži više selena, minerala koji se povezuje sa zaštitom od raka prostate. Naučnici Univerziteta Arizona su otkrili da selen pomaže i u prevenciji raka debelog creva kod muškaraca.
Vlakna: 2g; Proteini: 4g; Mononezasićene masti: 7g;

CIKORIJA
Seme cikorije sadrži više antioksidanasa od bilo koje druge semenke. Konzumiranjem ovih semenki, smanjićete rizik od obolevanja od raka, srčanih obolenja i Alchajmerove bolesti.
Vlakna: 3g; Proteina: 3g; Mononezasićene masti: 12g; Antioksidanti: milmola na 100g

Pročitajte i  Prirodni eliksir koji topi masne naslage

LEŠNICI
Prema istraživanju objavljenom u časopisu European Journal of Clinical Nutrition, kod muškaraca koji su konzumirali šaku lešnika dnevno, zabeleženo je povećanje HDL holesterola (dobri holesterol) za 12%.
Vlakna: 3g; Proteini: 4g; Mononezasićene masti: 13g; Fitosteroli: 27mg

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *