BRŽA IZGRADNJA MIŠIĆA: Doručak pre ili posle treninga? - Men`s Health

BRŽA IZGRADNJA MIŠIĆA: Doručak pre ili posle treninga?

Vežbače i redovne posetioce teretane muče različita i brojna pitanja. Jedno od njih se odnosi na naš prvi obrok. Da li je uopšte pametno jesti pre jutarnjeg treniga? 

Neki zaista nisu gladni ujutru, a drugi brinu da neće imati dovoljno energije ukoliko ne doručkuju pre treninga.

Evo šta kaže nauka:

Mršavljenje: 5 koraka do ubrzanog topljenja naslaga

DORUČAK KOJI POVEĆAVA EFEKAT TRENINGA

Doručak se smatra najvažnijim obrokom u toku dana, ali je možda bolja opcija da ga pojedete nakon treninga.

Jedna belgijska studija koja je trajala šest nedelja pokazala je da jutarnje rutine imaju veliki značaj na zdravlje i regulaciju telesne težine. Rezultati su takođe pokazali da jutarnji trening bez prethodnog unosa hrane ubrzava metabolizam i potrošnju masti u telu.

Dakle, posmatrajući sve druge parametre, ustanovljeno je da trening pre doručka ima bolji efekat.

ISTRAŽIVANJE

Istraživači su obavili test sa 28 zdravih i aktivnih muškaraca i u njihovu ishranu su ubacili 50 procenata više masti i 30 procenata više kalorija. Nakon toga oni su podeljeni u tri grupe. Prva grupa učesnika nije bila fizički aktivna, dok su druge dve dobile za zadatak da rade zahtevne vežbe četiri puta nedeljno.

Jedina razlika je u tome što su jedni uzimali snažne obroke bogate ugljenim hidratima i pili sportska pića pre treninga, a drugi su isključivo pili vodu i doručkovali nakon treninga.

NISU JAJA JEDINI IZVOR PROTEINA: 3 preukusna visoko proteinska doručka za snažnije mišiće

REZULTATI

Grupa koja nije vežbala je dobila u proseku više od tri kilograma, a takođe je primećeno da su se kod njih razvila različita nezdrava stanja poput simptoma dijabetesa i insulinske rezistentnosti.

Ljudi koji su doručkovali pre treninga su takođe dobili na težini, dok je grupa koja je izbegavala doručak uspela da zadrži istu telesnu težinu i izbegne insulinsku rezistentnost. Uz to su na brži i efikasniji način potrošili nagomilane masti.

Pročitajte i  3 napitka od banane koji tope naslage oko struka

Treninzi za vreme ove studije su bili vrlo intenzivni, u trajanju između 60 i 90 minuta. Istraživači su ustanovili da nije neophodno da treninzi budu ekstremno naporni da bi se primetili pomaci i zaključili da je bilo kakav oblik fizičke aktivnosti zdraviji za ljudski organizam od neaktivnosti.

KAKO IZGLEDA SAVRŠEN DORUČAK?

Što se tiče obroka nakon jutarnjeg treninga on bi trebalo da sadrži dosta vlakana i da bude bogat zdravim ugljenim hidratima. Ovaj princip treninga i ishrane najdelotvorniji je u jutarnjim satima, jer naše telo provodi u odmoru 10 do 12 sati u noći pre vežbanja, pa ima dovoljno vremena da stimuliše oksidaciju masti.

S obzirom da je vreme između doručka i ručka kratko, oko 4 do 6 sati, organizam neće na adekvatan način pokrenuti procese koji troše masne naslage.

Jelovnik nepobedivog: Kako se hrani najbrži čovek ikada?

D.R.

*Najbolje savete o fitnesu, zdravlju, seksu, ishrani, stilu otkrijte na našoj Fejsbuk stranici >>> Men’s Health Srbija

*Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/


Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *