8 prepreka mršavljenju - Men`s Health

8 prepreka mršavljenju

Uzroci vašeg neuspeha se najverovatnije kriju u usputnim klopkama koje ni ne primećujete.

UMIRETE OD GLADI
Ako iz jelovnika izbacite previše kalorija, naročito onih iz belančevina, nateraćete svoje telo da ih sagoreva umesto da ih deponuje.Nezgodna posledica usled nedostatka belančevina je pojava katabolizma, odnosno korišćenja belančevina iz mišića kao neophodne energije.Količina mišićne mase je, naime, ključna za dobro funkcionisanje metabolizma.Više mišića znači i više sagorevanje kalorija, a time i manje telesnih masti.

REŠENJE
Tačna je teza koja govori da ako želite da smršate morate dobrano da smanjite energetski unos (već danas ga smanjite za 500 kilokalorija i to onih kojih ćete se lako odreći – limenke piva, pola kesice čipsa i onog keksa sa buterom). Ali, da ne biste svoj metabolizam usporili, unesite dnevno barem 1600 do 1800 kalorija. Kada ste na dijeti, iz jelovnika nikako ne smete izbacivati belančevine. Ako ste teški 100 kg i uglavnom sedite, dnevno vam je potrebno oko 75 g belančevina (to je na primer pileće belo beso) da biste sačuvali svoju mišićnu masu. Ako vežbate sa tegovima prepolovite tu količinu, a ako se bavite aerobnom aktivnošću, povećajte je za polovinu.

HRANA ZVANA ČEŽNJA
Da ste pacov, nakon 15 minuta grickanja biste se zasitili i prestali sa jelom. Ali niste. Budući da vam je hrana potrebna kao i vazduh, vaš želudac ne stigne da obavesti mozak da obuzda vaše čeljusti pre nego što eksplodirate.

REŠENJE
Ubuduće se na raskošnoj trpezi nasilno obuzdavajte. Dobro sažvaćite svaki zalogaj, odložite na kratko pribor za jelo i ispijte gutljaj vode. Primetićete da se čitava procedura odužila. Pri sledećim obrocima potrošite isto toliko vremena, ali preskočite onaj deo sa vodom. Dodatni savet kako produžiti žvakanje hrane za one koji se hrane uz društvo televizora i ostalih medija: isključite televizor, odložite Men’s Health i sa ostalima koji sede za stolom započnite razgovor.

VEŽBANJE VAM JE FAVORIT
Suvišne kiolgrame ne možete istopiti samo u teretani. Na primer, američki vojnici koji su u trogodišnjem periodu postepeno povećavali intenzitet vežbanja, uprkos dodatnim naporima, dobili su na težini. Razlog: pojeli su više nego što su potrošili.

REŠENJE
Verovatno poslednja stvar koju bi prosečan muškarac voleo da čuje od žene jeste da je veličina važna. Ali jeste. Kontrolisanje količine onoga što jedete je ključ uspešnog mršavljenja. To će vam poći za rukom ako ograničite posete restoranima. Obilni obroci u nekima od njih (narošito za švedskim stolom) ponekad mogu nahraniti celu porodicu. Pamet u glavu da ne biste dobili moždani ili srčani udar.

“RAFINISANI STE”
Beli hleb i testenina od belog brašna sadrže premalo vlakana. Vlakna su nekalorični deo biljnih namirnica koji vas duže drži sitim, pa ste zato manje pohlepni. Dodatna prednost: pomažu u održavanju nivoa šećera i insulina u krvi.

REŠENJE
Nemojte ”potamaniti“ previše krompira (naročito pomfrita, gospodo). Različita istraživanja pokazuju da to povrće povećava nivo šećera u krvi. Sličan efekat imaju i beli hleb i pecivo, slane pržene grickalice, zaslađene žitne pahuljice sa malo vlakana itd. Suvo voće, leguminoze i proizvodi od celog zrna su bolji izbor (iako, na žalost, nisu i niskokalorični)

ZEVATE I OČIMA
Nedostatak sna smanjuje sposobnost mršavljenja i održavanja telesne težine. Istraživanja na zdravim muškarcima dokazala su da se kod onih koji u jednoj noći spavaju 4 do 5 sati manje nego što je potrebno, povećava nivo šećera i insulina. Za osobu koja želi da smrša ovo deluje više nego loše jer omogućava nakupljanje masnog tkiva.

Pročitajte i  Trening u dnevnoj sobi: Šta sve možete u udobnosti dnevne sobe

REŠENJE
Naučite da budete dosledni. Svako veče se potrudite da u približno isto vreme odlazite na spavanje. Takođe odredite i vreme ustajanja, pa u krevet pođite 8 sati ranije. Poželjno je i društvo ispod čaršava.

IZGUBLJENI U KUHINJI
Naravno, muškarci se više zanimaju za električne alate u garaži ili radionici nego za čari multipraktika. Ipak, naučite da upotrebljavate kuhinjsko oruđe kako ne biste u nuždi morali da otkrivate da li je jestivo ono što ste s ponosom izlupali, izrezbarili ili zalepili u radionici u trenucima dosade. Ako je vaš jedini kuvarski uspeh (ali i mogućnost) telefoniranje dostavljaču brze hrane, osuđeni sta na ishranu krcatu masnoćama, belim hlebom, soli i šećerom. Na taj način smanjujete šanse za mršavljenje, ali i loše utičete na svoje zdravlje (i srce vašeg mezimca u garaži lako može upropastiti šećer prosut u rezervoar sa gorivom).

REŠENJE
Ponovo otkrijte kuhinju i njene čari (da, to je onaj prostor sa šporetom i frižiderom). Otvorite zamrzivač i u njega stavite smrznuto voće i povrće (jestivo je kao i sveže, a duže traje). Kuhinjske elemente napunite kvalitetno konzerviranim povrćem, gotovim supama sa manje soli i masnoća, sušenim voćem i proizvodima od integralnih žitarica. Navedene namirnice će vam pomoći da smršate jer mogu da zasite i niskokalorične su. Velika prednost: za najbržu pripremu biće vam potreban otvarač za konzerve i mikrotalasna rerna (često ćete tako izbeći upotrebu, a samim tim i pranje tanjira). Tako ćete imati vremena i za neke druge stvari.

PRESUŠILI STE
Do dna! Pa još jednu turu! Još jednu veliku čašu punu hladne… vode.Voda je, ako želite da smršate, idealan partner tokom vežbanja.Dovoljnom količinom tečnosti, izbacujete otpadne materije koje organizam proizvodi prilikom pretvaranja masti u energiju.Voda vam je potrebna i za dovođenje energije u mišiće, važna je za dobro varenje, a i za to da se, vežbajući u vrućim danima, ne pregrejete.

REŠENJE
Priuštite sebi dvolitarsku flašu vode (ili jednaku količinu u manjim bocama). Bistra, bledožuta mokraća siguran je znak dobre hidratacije.

PREVIŠE SE HVALIŠETE
Ne ponavljajte i vi tu grešku! Tip skine pet ili deset kilograma, pa misli da se popeo na vrh sveta. Nakon nekoliko dana preterivanja sa pivom i porodičnim picama probudi se otrežnjen saznanjem o povećanoj telesnoj težini, posledici opuštanja.

REŠENJE
Da li se sećate početka filma ’’Spasavanje redova Rajana’’, kada se Tom Henks nakon dvadeset minuta (filmske) paklene pucnjave sa svojom desetkovanom četom iskrcava u Normandiji? Zamislite da ste vi Tom, a pet kilograma vaše telesne masnoće metar Normandije. Taj metar zemlje, koji ste tako skupo platili, vaše je prvo osvojeno područje koje ćete samo uz mudro i strpljivo napredovanje postepeno povećavati (ili biste radije završili u Atlantiku s nacističkim metkom u glavi?). Vodite dnevnik. Početni intenzitet vežbanja i dijete prilagodite postojećem stanju, i nakon svakih pet kilograma koje ste uspeli da skinete, ponovo procenite svoj položaj. Odlučite da li idete dalje u novu bitku (još pet kilograma) ili ćete se ukopati u osvojene položaje i braniti ih. Veoma su važna hrabrost i motivacija. Ako ste motivisani, bolje ćete sagorevati i kalorije.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *