Nutricionisti otkrivaju: 8 „masnih“ namirnica koje treba češće da jedete - Men`s Health

Nutricionisti otkrivaju: 8 „masnih“ namirnica koje treba češće da jedete

Masne namirnice nam pomažu da se duže osećamo sitim, unapređuju zdravlje srca, popravljaju naše kognitivne sposobnosti, a verovali ili ne, dobar su saveznik u skidanju masnih naslaga sa stomaka.

Mnogi doktori i nutricionisti smatraju da zasićene masti imaju svoje mesto u izbalansiranoj ishrani. Neobrađena hrana koja sadrži masti zapravo može poboljšati kvalitet holesterola, kognitivne funkcije i rad metabolizma. U masnoj hrani se može pronaći vitamin K2 i holin koje je inače teško pronaći u hrani.

ŽUMANCE

Preskočite omlet od belanaca i slobodno pređite na žumanca. Ovaj nutrijent je sjajan izvor vitamina A, holina, vitamina B i selena. Žumanca iz jaja organskih pilića sadrže visok nivo vitamina D i karetonoida- antioksidanta koji žumancima daje tamnonarandžastu boju.

Engleski doručak: Zdrav proteinski obrok za početak dana

SLANINA

Visoko kvalitetna slanina od organski hranjenih svinja u sebi sadrži esencijalni nutrijent holin koji se pokazao kao odličan saveznik u borbi protiv Alchajmerove bolesti i ostalih mentalnih oboljenja. Slanina takođe obezbeđuje dobru količinu vitamina B i cinka. Ovi nutrijenti pojačavaju proizvodnju serotonina što se pozitivno odražava na smanjenje aneksioznosti.

PUTER OD KAKAA

Puter od kakaa se vrlo često koristi kao sastojak u prirodnim kozmetičkim proizvodima za kožu. Isto tako je veoma zdrav kao namirnica jer ima kremast sastav pa je dobar dodatak u energetskim pločicana, smoothijima i kao zaslađivač u kafama. Ovaj puter je oksidant i u sebi sadrži omega 9 masne kiseline koje obezbeđuju hormonski balans i jačaju imunološki sistem. 

Pogledajte i 6 razloda zašto su slanina i kobasica savršena kombinacija

CRNA ČOKOLADA

Ljudi koji žele da izbegnu srčane probleme bi trebali redovno da konzumiraju crnu čokoladu. U tamnoj čokoladi ima flavonola, a da biste popravili cirkulaciju i smanjili srčane probleme dovoljno je 200 miligrama ovog jedinjenja. Tih 200 miligrama možete dobiti iz 2 kašike kokosovog praha ili oko 40 grama tamne čokolade koja sadrži najmanje 70 procenata kakaoa.

Pročitajte i  Zbog OVOGA odmah izbacite hleb iz ishrane!

KIKIRIKI I PUTER OD KIKIRIKIJA

Ova namirnica obezbeđuje obilje energije. Samo jedna porcija sadrži između 150 i 200 kalorija pa ćete biti siti satima. Pored obilja kalorija, orašasti plodovi u sebi imaju i obilje zdravih nutrijenata. Sadrže vlakna, proteine, antioksidante i različite vrste vitamina i minerala. Uz sve to, korisni su u borbi protiv Alchajmerove bolesti i kao saveznik u borbi protiv depresije.

Dajte sebi oduška: U koje doba dana je bezbedno jesti ugljene hidrate?

LAN I ČIA SEMENKE

Ove super semenke su odličan izvor omega 3 masti. I dok je najbolji izvor omega 3 masti riba, lan i čia semenke jačaju antiupalne sposobnosti organizma. U sebi sadrže i komponente koje se zovu lignani koji smanjuju holesterol i u sebi sadrže vlakna zdrava za srce. Ove semenke možete dodati u ovsenu kašu ili u smoothie.

PUNOMASNI MLEČNI PROIZVODI 

Nije potrebno da jedete velike količine mesa jer u punomasne namirnice spadaju i proizvodi poput burata sira i punomasnog jogurta. Uprkos uvreženim mišljenjima, najnovije studije nisu otkrile jasnu vezu između povećanog rizika od kardiovaskularnih i koronarnih bolesti ili srčanog udara i unosa masnih prehambenih namirnica. Na primer, mlečni proizvodi sadrže vitamin D i kalijum, a upravo ta dva nutrijenta pomažu optimalnom zdravlju u vidu regulacije krvnog pritiska i insulinske osetljivosti.

Otkrijte i Hrana koja vas zaista goji

PUTER OD KOKOSA

Ova ukusna namirnica se pravi od kombinacije kokosovog ulja i kokosovog slada. U sebi sadrži sastojke koji smanjuju nivo triglicerida u krvi, a zbog svoje kremaste teksture može se namazivati na tost ili da možete dodati u ovsenu kašu.

D.R.

Zapratite Men’s Health Srbija i na Instagramu >>> https://www.instagram.com/menshealthsrbija/

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *