5 razloga zašto je ovsena kaša najzdraviji doručak - Men`s Health

5 razloga zašto je ovsena kaša najzdraviji doručak

Bez obzira da li u kašu volite da dodate bademe, borovnicu ili malo cimeta, ovaj obrok je jedan od najzdravijih.

Istraživanja sa Univerziteta Harvard su pokazala da celovite žitarice utiču na to da živimo duže.

Spremite doručak za 5 minuta: Ovsena kaša sa jabukama i cimetom

Nutricionistkinja iz Londona, Kasandra Barns za Daily Mail otkriva 5 razloga zašto je ovsena kaša najbolji doručak:

1. BEZ VEŠTAČKIH ZASLAĐIVAČA

Ovsena kaša organizmu obezbeđuje neophodnu energiju, ali za razliku od drugih cerealija ne sadrži dodatne šećere. To znači da će vam ova vrsta obroka obezbediti dovoljno energije do ručka i sprečiće nagle osećaje gladi.

2. PRIRODAN IZVOR VITAMINA I MINERALA

Celovite žitarice poput ovsene kaše su prirodan izvor vitamina i minerala, uključujući vitamin B1, magnezijum, gvožđe, mangan i cink. Svi ovi vitamini su izuzetno važni, jer organizmu obezbeđuju energiju i jačaju naš imuni sistem.

Većina popularnih cerealija sadrži niski nivo ovih prirodnih nutrijenata i prepuni su sintetičkih vitamina koji se vrlo sporo apsorbuju u našem organizmu. Magnezijum je jedan od nutrijenata koje je teško uneti putem uobičajene ishrane, pa se zato savetuje konzumiranje ovsene kaše.

3. SPORO OSLOBAĐAJUĆA ENERGIJA

Kasandra otkriva da su kaše odličan izbor za doručak upravo za sve zaljubljenike u fitnes i strastvene ljubitelje teretane.

Sporo oslobađajući ugljeni hidrati iz ovsene kaše su korisni kako za višak energije tokom treninga tako i za kvalitetan oporavak mišića nakon napora. Ovsena kaša takođe pomaže u obnavljanju glikogena u mišićima.

Otkrijte i 5 fantastičnih načina da ovsene pahuljice budu ukusniji doručak

4. DODACI ZA POVEĆANI UNOS PROTEINA I ZDRAVIH MASTI

Kašu lako možete da učinite još ukusnijom dodavanjem određenih nutrijenata. Dodajte sveže bobičasto voće i dobićete neophodnu dozu slasti, vitamina C i antioksidanata.

Pročitajte i  Salatani dizel

Ukoliko želite da u organizam ubacite proteine i zdrave masti u kašu dodajte naseckane orase ili pospite malo cimeta preko kaše za ukusniji obrok, ali i kako biste ostvarili bolji balans šećera u krvi.

5. ODLIČAN IZVOR VLAKANA

Vlakna iz ovsene kaše mogu smanjiti nivo holesterola u organizmu. Ovsena kaša je mnogo efikasnija u smanjivanju holesterola od popularnih namaza koji su namenjeni toj svrsi i koji sadrže hidrogenizovane nezasićene masti.

Otkrijte i Moćan doručak koji prži kalorije

S druge strane, ovsena kaša sadrži rastvorljiva vlakna koja se zovu beta-glukan i koja sprečavaju da se holesterol apsorbuje u naš krvotok. Vlakna takođe pomažu ljudima da zadrže telesnu težinu i smanjuju šanse za razvijanje dijabetesa tipa 2. U prosečnoj porciji kaše se nalazi 4 grama vlakana dok u kornfleksu ima svega 0,3 grama.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *