8 saveta iz Premijer lige: Kako se hrane profesionalni fudbaleri? - Men`s Health

8 saveta iz Premijer lige: Kako se hrane profesionalni fudbaleri?

FUDBALERI NE JEDU SAMO PASTU I PILETINU

Ručak i večera u ishrani fudbalera moraju biti bogati različitim vrstama proteina i ugljenih hidrata. Najčešće ti proteini dolaze od vrsta namirnica poput crvenog i belog mesa, kao što je govedina i ćuretina. Tu je i neizostavna riba, a nutricionisti preporučuju pre svega meso lososa i skuše. Postoje uvrežena mišljanja da fudbaleri često jedu paste i rižu, ali to nije slučaj. Bezglutenska žitarića amarant (štir) je sve popularnija u ishrani sportista, a u formi salate sa sezonskim povrćem obezbeđuje telu neophodne vitamine i minerale.

VAŽNOST DORUČKA

Doručak je veoma važan jer obezbeđuje energiju telu, a to je fudbalerima neophodno u danima kada imaju utakmice i naporne treninge. Popularan izbor su različite kaše, a pre svih se izdvaja ona od biljke kinoe. Jaja takođe čine važan element u ishrani fudbalera, a preporučuje se u kombinaciji sa integralnim hlebom.

UŽINE BOGATE PROTEINIMA

Profesionalni sportisti se trude da unose što više proteina kako bi ubrzali proces oporavka tela, posebno u vreme napornih priprema. Zato se u njihovom jelovniku za brze užine nalaze proteinski musevi i biskviti. U pravilu ove namirnice ne sadrže puno šećera i masti.

SPORTSKI SUPLEMENTI

Igrači koriste ugljene hidrate isključivo u formi energetskih kofein gelova za vreme utakmica i treninga. Pogotovo su korisni u toku poluvremena, pa igrači značajno spremniji ulaze u drugi deo meča.

 

Nutricionisti zajedno u saradnji sa fudbalerima pokušavaju da otkriju individualne karakteristike i odgovarajući režim suplementacije za svakog od njih.

Saznajte i 9 najbržih fudbalera na svetu

GUBITAK TEČNOSTI I HIDRATACIJA

Fudbaleri konzumiraju napitke koji sadrže ugljene hidrate da bi povratili broj elektrolita koji se gube tokom fizičkih aktivnosti. Rade se posebni testovi koji otkrivaju koliko se pojedinačni igrači znoje i na osnovu toga biraju se napitci koje će koristiti. To je posebno važno u takmičenjima velikog intenziteta poput Premijer lige, Svetskog prvenstva i Lige šampiona.

Pročitajte i  #Instant mišići: 5 načina da brže izgradite moćne trbušnjake

HRANA POSLE UTAKMICA

Prva faza oporavka uključuje unošenje pića za oporavak mišića na bazi antioksidanata. Različite vrste voćnih sokova i smutiji su obavezan detalj u svim svlačionicama.

OPORAVAK UZ SUŠI

U drugoj fazi igrači se oporavljaju uz određenu vrstu hrane. Najpopularnija zdrava hrana je suši, pre svih recepti temaki i sašimi. Za vreme velikih takmičenja kuvari svih reprezentacija ovu vrstu hrane donosi igračima u svlačionicu neposredno nakon završetka utakmica.

Sportskim napicima do medalje: Šta piju olimpijski sportisti?

ROTACIJA OBROKA

Rotacija obroka je izuzetno važna usportu. Nutricionisti i kuvari se trude da što više menjaju vrstu namirnica koje daju sportistima jer se na taj način obezbeđuje unos različitih nutrijenata. Ovaj princip ishrane se uglavnom rotira na svake dve nedelje.

 

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *