10 moćnih namirnica za veće i snažnije mišiće - Men`s Health

10 moćnih namirnica za veće i snažnije mišiće

1. JAJA

Bogata proteinima, jaja takođe sadrže i holesterol koji je predstavljen kao loš sastojak, a koji u suštini ima dosta pozitivnih benefita za naše telo, u vidu zadržavanja nivoa testosterona i u pogledu integrisanja ćelijskih membrana u mišićima.

Rezultati istraživanja su pokazali da vežbači koji konzumiraju tri jaja dnevno imaju duplo veću šansu da izgrade mišićnu masu za razliku od onih koji konzumiraju samo jedno jaje. Takođe, 640 miligrama holesterola iz jaja smanjuje nivo lošeg (LDL) holesterola koji uzrokuje aterosklerozu.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 3 veća jaja sadrži 255 kalorija, 21 gram proteina, 1 gram ugljenih hidrata, 18 grama masti

Saznajte i 5 iznenađujućih izvora proteina

2. ORGANSKA GOVEDINA

Goveđe meso pored proteina i holesterola sadrži i zasićene masti, a sve to održava visok nivo testosterona. Organska govedina ima mnogo veće količine konjugovane linolne kiseline i omega 3 masnih kiselina od standardno uzgajanih goveda, jer su se primarno hranila travom. Uz to u govedini ima i zdravih masti.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 230 grama 90 procentne čiste govedine sadrži 392 kalorije, 48 grama proteina, 0 grama ugljenih hidrata, 22 grama masti.

3. LOSOS

Riba bogata esencijalnim omega 3 masnim kiselinama EPA i DHA. Upravo ovi sastojci pomažu u izgradnji snažnih mišića jer povećavaju insulinsku osetljivost, unapređuju sintezu proteina i uvećavaju nivo glukoze u telu.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 230 grama lososa sadrži 416 kalorija, 45 grama proteina, 0 grama ugljenih hidrate, 24 grama masti.

4. HARINGA

Jedna od retkih prirodnih namirnica koja sadrži kreatin koji obezbeđuje dodatnu snagu mišićima.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 85 grama haringe sadrži 185 kalorija, 21 gram proteina, 0 grama ugljenih hidrata, 11 grama masti.

Džejmi Oliver: Jedite ove namirnice i doživećete stotu

5. PŠENIČNE KLICE

Ova zanimljiva hrana u sebi sadrži cink, gvožđe, selen, kalijum i komplekse vitamina B. U klicama možete pronaći i amino kiseline, arginin i glutamin,a zbog vlaknastih elemenata smatra se sjajnim izvorom sporo digestivnih ugljenih hidrata.

Pročitajte i  Šumske jagode: Magično voće koje nas čini zdravijim

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 43 grama klica sadrži 207 kalorija, 13 grama proteina, 30 grama ugljenih hidrata, 6 grama masti.

MH savet: Poboljšajte svoje pamćenje sa ovim namirnicama

6. INTEGRALNI PIRINAČ

Ova integralna žitarica drži visok nivo energije tokom dana zbog insulina koji sadrži. Ova namirnica je bogata gama-aminobuternim kiselinama koje služe kao neurotransmiter za hormon rasta uvećavajući ga za 400 procenata.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 230 grama sadrži 218 kalorija, 5 grama proteina, 46 grama ugljenih hidrata, 2 grama masti.

7. LUBENICA

Lubenica je jedna od namirnica koja pomaže ubrzavanju procesa varenja. Lubenica sadrži amino kiselinu citrulin, koja pospešuje rast mišića.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: dve kriške lubenice sadrže 172 kalorije, oko 4 grama proteina, 44 grama ugljenih hidrata, 1 gram masti i 3 grama citrulina.

8. SPANAĆ

Spanać ne samo da pomaže telu kroz velike količine antioksidanata, već sadrže sastojke koji povećavaju mišićni rast. U ovoj zelenoj biljci ima i glutamina, amino kiseline značajne za naš jači imunološki sistem.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 280 grama svežeg spanaća sadrži 65 kalorija, 8 grama proteina, 10 grama ugljenih hidrata, 1 gram masti.

9. INTEGRALNI HLEB

Hleb napravljen od organskih žitarica, poput prosa, spelte i ječma sa jedne i mahunarki kao što su sočivo i soja prepun je proteina i svih devet osnovnih amino kiselina. Usporava i digestivni trakt ali i pravilnoraspoređuju energiju tokom treninga.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: dve kriške integralnog hleba sadrže 160 kalorija, 8 grama proteina, 30 grama ugleniih hidrata i 1 gram masti.

10. BROKOLI

Brokoli sadrži fitohemikalije koje se u telu pretvaraju u organsko jedinjenje diindolilmetan i tako poništava dejstvo estrogena. Brokoli povećava i dejstvo testosterona jačajući anaboličke efekte kroz snagu i rast mišića. Sadrži i antioksidant sulforafan koji delotvorno deluje na mišićni oporavak.

NUTRITIVNE VREDNOSTI: 230 grama svežeg brokolija sadrži 31 kalorija, 3 grama proteina, 6 grama ugljenih hidrata, 0 grama masti.

Otkrijte i Zašto svakog trećeg dana treba da jedete brokoli?

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *