Ishrana nakon treninga: 8 namirnica koje treba da izbegavate - Men`s Health

Ishrana nakon treninga: 8 namirnica koje treba da izbegavate

Intenzivni trening koji troši kalorije može učiniti prava čuda za vaše telo, ali on neće imati pun efekat ukoliko se ne hranite adekvatno. Ako ste ozbiljni u nameri da izgradite moćno telo morate veliku pažnju posvetiti izboru hrane koju konzumirate nakon treninga. Sa jedne strane morate uneti u organizam sve neophodne nutrijente koji će pozitivno uticati na vaše mišiće, a sa druge strane, morate da izbegavate sastojke koji će podstaći razgradnju mišića i formiranje masnih naslaga. Da biste potvrdili dobar uticaj treninga u organizam morate uneti namirnice koje su dobra kombinacija proteina i ugljenih hidrata i limitirati konzumaciju nezdrave hrane koja je puna masti i šećera.

Otkrivamo koje namirnice bi trebalo da izbegavate nakon treninga:

Ishrana nakon treninga: 5 najboljih namirnica za oporavak mišića

SVEŽE POVRĆE

Možda će vam izgledati iznenađujuće, ali sveže povrće nikako ne konzumirajte posle treninga. Šargarepa, celer i brokoli su više nego zdravi, ali vam neće previše pomoći da obnovite energiju i zadržite zdrav metabolički ritam. Ako volite ukus svežeg povrća, kombinujte ga sa zdravim proteinskim umacima, poput jogurta i humusa.

BRZA HRANA SA VISOKIM PROCENTOM MASNOĆA

Pomfrit, čizburgeri i druga brza hrana će vam možda zadovoljiti apetit nakon napornog treninga, ali takođe može značajno usporiti vaš napredak u teretani. Velike količine masti u toj vrsti hrane će usporiti proces varenja što će uticati da se formiraju masne naslage. Cilj je da nakon treninga napunite glikogenom i reducirate formiranje masnih naslaga.

Otkrijte i Šta jesti u danima kada vežbate vrednije nego inače?

SLANE GRICKALICE

Slane grickalice poput čipsa i pereca mogu smanjiti nivo kalijuma koji je od velikog značaja za oporavak mišića. Kalijum je mineral koji je presudan za dobro funkcionisanje ćelijskog sistema i zadržavanje elektrolita koji se gube tokom treninga.

Pročitajte i  Kako izbeći neželjene kilograme na odmoru

SLANINA

Ova ukusna namirnica je poželjna ako se jede u umerenim količinama pre fizičkih aktivnosti, ali ne i nakon. Razlog tome je što usporava metabolizam nakon napornih treninga. Ako želite proteinsku zamenu probajte sa jajima.

Otkrijte i 5 najboljih suplemenata za oporavak nakon treninga

PICA

Nažalost ni ova slasna namirnica se ne preporučuje posle treninga, posebno sadrži kobasice. Zbog prevelikih količina masti samo jedno parče pice može negativno uticati na naporan rad koji ste prethodno odradili.

GAZIRANA PIĆA

Iako ste dosta žedni nakon treninga uvek izbegavajte zaslađene napitke, posebno sportska pića. Sa druge strane i voćni sokovi nisu idealni jer su prepuni fruktoze koja nije vaš saveznik ukoliko želite da skinete kilograme. Tokom samog treninga konzumirajte pića koja su bogata elektrolitima, a nakon fizičke aktivnosti pijte običnu vodu i jedite banane.

Saznajte i 8 najgorih grešaka koje možete da napravite nakon treninga

MLEČNA ČOKOLADA

Zbog kalorija i šećera, mlečna čokolada ne nudi ništa od onoga što vam je potrebno nakon treninga. Mnogo bolja opcija je tamna čokolada (najmanje 70 procenata kakaoa), jer sadrži zdrave antioksidante koji se bore protiv slobodnih radikala i ima antiupalna dejstva.

KROFNE I PECIVA

Naravno da su vam potrebni ugljeni hidrati da biste nadomestili glikogen u mišićima koji ste izgubili nakon treninga, ali zbog obilja masti u namirnicama kao što su krofne, na udaru će biti vaše arterije. Bolje rešenje u vidu ugljenih hidrata su peciva od integralnih žitarica koje ćete kombinovati sa puterom od kikirikija.

Nakon treninga: 8 najboljih užina ispod 100 kalorija

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *