5 napitaka koje treba da izbegavate pre treninga - Men`s Health

5 napitaka koje treba da izbegavate pre treninga

Kvalitetna hidratacija pre treninga pomaže mišićima da funkcionišu što bolje. Usred dehidratacije organizma dolazi do smanjenja mišićne snage, izdržljivosti i balansa, a sve to je neophodno za dobar trening. Ono što unosimo u sebe je od velike važnosti kakav će nam trening biti.

Prema rezultatima studije sa Univerziteta Kolumbija, potrebno je uneti oko 600 mililitara vode dva sata pre fizičke aktivnosti, 235 mililitara tokom zagrevanja i 235 mililitara vode na svakih 10 do 20 minuta u zavisnosti od težine treninga i toga koliko se znojite.

Saveti: šta jedete pre treninga

Ovo su najgori napici koje možete da popijete pre treninga:

NAPICI NA BAZI MLEKA

Sva pića na bazi mlečnih proizvoda ili whey protein sa mlekom konzumirajte nakon treninga. S obzirom da mleko sadrži proteine, ugljene hidrate i masti potrebno je dosta vremena da se svari, što će uticati na vaš organizam kao dodatni napor. Umesto toga uzmite jednu porciju whey proteina sa vodom, pa ćete tako dobiti korisne proteine i izbeći teško svarljive mlečne masti.

ZASLAĐENI VOĆNI SOKOVI

Teško je odoleti voćnim sokovima, ali pokušajte da ih izbegavate pre vežbanja. Većina sokova u sebi imaju velike količine visokog fruktoznog kukuruznog sirupa, koji je veštački zaslađivač i koji loše utiče na rad jetre, metabolizam i povećava šanse za gojaznost.

Bolje je da u čašu vode dodate sveže voće poput raznih citrusa, bobica ili mente i tako ćete dobiti zdrav i osvežavajući napitak. Treba pomenuti i kokosovu vodu koja je izuzetno bogata elektrolitima.

Saznajte i 8 namirnica koje treba da izbegavate pre treninga

ALKOHOL

Ovo će vam možda zvučati kao preterivanje, ali samo jedno pivo nekoliko sati pre treninga može učiniti vašem organizmu više štete nego koristi.

Pročitajte i  Najbolji osvežavajući šejk posle treninga

Alkohol dehidrira telo i utiče na sveukupni balans tela, ali i na slabiju koncentraciju. Ako vam treba nešto što će vas podići, probajte sa kafom koja će povećati vašu budnost i popraviti performanse u treningu.

Otkrijte i da li je gazirana voda loša po zdravlje?

GAZIRANA PIĆA

Gazirana pića bogata ugljen-dioksidom uzrokuje nadimanje i nelagodnost u abdomenu. Takođe, gazirana pića sadrže velike količine natrijuma koji utiče na dehidraciju ćelija u organizmu. Uz to, u njima se može naći veštački zaslađivač aspartam koji se povezuje sa brojnim zdravstvenim problemima kao što su migrene, vrtoglavice, gubitak pamćenja i česte promene raspoloženja.

SPORTSKA PIĆA

Sportski napici su prepuni šećera i sadrže malo zdravih nutrijenata. Svojim konzumentima obezbeđuju brz nalet energije koji se međutim vrlo brzo pretvori u drastičan pad energije.

Otkrijte i Najbolji energetski šejk koji se pije pre treninga

Loše utiču i na hormonalni sistem sprečavajući brži oporavak tela posle treninga.

Ukoliko želite pravi izvor energije probajte sa sokom od paradajza koji je bogat kalijumom i prirodnim šećerima koji će delotvorno uticati na vaš krvni pritisak.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *