Piramida zdravlja - Men`s Health

Piramida zdravlja

Stalno ”bombardovanje“ informacijama šta jesti, koje su namirnice zdrave a koje ne, može više da vas zbuni nego što će vam pomoći.

Upravo kada se naviknemo na jedno, stručnjaci nam preporuče nešto drugo. Da li vam je potpuno jasno šta znači broj porcija na dan ili koliko namirnica iz iste grupe možete pojesti dnevno? Da biste imali manje poteškoća sa zdravim načinom života i ishrane i da biste održali telesnu težinu, otkrićemo vam pravu istinu o piramidi zdrave ishrane.

TEMELJ PIRAMIDE
Na američkom Univerzitetu Tufts je u nedavno izvršenom istraživanju utvr∂eno da ishrana koja je bogata voćem i povrćem, mlečnim proizvodima sa malo masnoće, kao i žitaricama sa vlaknima, sprečava povećanje telesne težine kod odraslih i uspešno pomaže u održavanju željene težine. Temelj ove zdravstvene piramide čine svakodnevno kretanje, voće, povrće i proizvodi od žitarica. Muškarci koji su konzumirali razumne količine hrane iz ove grupe, imali su u proseku po 5 centimetara uži struk od onih koji su češće i radije jeli sla∂u, masniju i mesom bogatiju hranu.

UVEK SITI
Proces mršavljenja stručnjaci pripisuju svojstvu vlakana koja izazivaju osećaj sitosti. Mršavi su na dan jeli približno 10 grama vlakana više od onih drugih. Dovoljnu dnevnu količinu vlakana ćete uneti pomoću pet manjih obroka različitog voća i povrća. Osim toga, vlaknima su bogati pasulj i sočivo, koje možete skuvati kao varivo ili ih jesti u salati.

Pročitajte i  U svoju ishranu ovog meseca uvrstite breskvu
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *