Želite fit liniju, veće mišiće i jači imunitet? Jedite sledeće namirnice! - Men`s Health

Želite fit liniju, veće mišiće i jači imunitet? Jedite sledeće namirnice!

Pod mahunarkama se podrazumevaju brojne vrste pasulja, kikiriki, sočivo i grašak. Vrlo su jednostavna zamena za protein iz mesa, ali i dobar saveznik u regulaciji telesne težine. Ovo su neki od saveta kako da primenjujete ishranu zasnovanu na mahunarkama.

ZA

Kao što možete očekivati od prirodnih namirnica, korist od ishrane bogate mahunarkama je velika.

Saznajte i Smršajte 5 kilograma za 7 dana zahvaljujući pasulju!

„Mahunarke su prirodan izvor energije, jer su bogate kalijumom, vitaminom B, folatima, cinkom i brojnim mineralima. Uz to pomažu sistemu varenja, radu metabolizma, replikaciji DNK-a, regulaciji krvnog pritiska i jačanju imuniteta“, kaže Edvina Klark, nutricionistkinja na popularnom sajtu za hranu Yummly.

Uz to kao plus se navodi i smanjivanje holesterola i krvnog pritiska. Kao zamena za crveno meso, mahunarke smanjuju rizik od raka debelog creva. I vaša linija će imati koristi od ove vrste ishrane, jer će vas dugo držati sitim.

PROTIV

Za razliku od proteina životinjskog porekla, mahunarke ne sadrže osnovne amino-kiseline koje su potrebne vašem telu. Uz to izazivaju nadimanje, grčeve u stomaku i osećaj nelagodnosti, pogotovo kod ljudi koji imaju digestivne probleme. Većina mahunarki sadrži dosta ugljenih hidrata, pa su vrlo nezgodne za ljude koji su rezistentni na insulin.

Pročitajte i 8 stvari koje svaki muškarac treba da zna o proteinima

Pasulj sadrži fitične kiseline koje smanjuju apsorpciju minerala kao što su gvožđe i kalcijum. Ukoliko razmišljate da meso zamenite ovom vrstom hrane, morate da imate na umu da ćete imati deficit određenih nutrijenata, posebno vitamina B12.

KAKO PRAVILNO PRIMENITI ISHRANU SA MAHUNARKAMA

Da biste izbegli negativan uticaj fitičnih kiselina potopite mahunarke u manju teglu, a preko vrha tegle stavite gazu, pa tek onda poklopac. Ostavite ih tako jedan čitav dan na tamnom mestu. Isperite vodu na svakih 12 sati i ponovite postupak. Nakon dva dana iz mahunarki će se opustiti, pa će njihov ukus biti mnogo lepši.

Pročitajte i  U 5 koraka do savršenih proteinskih pločica

Takođe je važno jesti različite vrste mahunarki, jer svaka od njih obezbeđuje jedinstvenu varijaciju nutrijenata. Ukoliko tražite zamenu za meso najbolja opcija su mahunarke, jaja, mlečni proizvodi, voće i povrće.

Ako sa druge strane želite da skinete višak kilograma kroz jake treninge, morate unositi širok dijapazon vegeterijanskih proteina, poput orašastih proizvoda, semenki i integralnih žitarica da biste dobili kompletan profil amino kiselina.

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *