Začinsko bilje - Men`s Health

Začinsko bilje

Ukratko – jeste. Neke biljčice vam mogu pomoći da dostignete savršeno fizičko i mentalno zdravlje, pa savetujemo da ih što češće dodajete jelima. Začini koji se svakodnevno koriste mogu pomoći u lečenju hroničnih stanja poput raka, dijabetesa i bolesti srca. Za ovo su u najvećij meri zaslužni polifenoli, kojih, osim u začinskim biljkama, ima  i nekom voću i povrću, čaju i u crnom vinu. Zato, navalite i poboljšajte ukus svojih obroka, ali i svoje zdravlje uz pomoć ovih šest začina.

BOSILJAK: DA OSTANETE MLADI
Bosiljak je pun antioksidanasa,supstanci koje uništavaju slobodne radikale (molekule koji oštećuju ćelije u organizmu). Ovo vam može pomoći da predupredite čitav niz neprijatnih problema poput osteoroporoze, artritisa i visokog holesterola. On je takođe bogat esencijalnim uljima koja sprečavaju razvoj bakterija i sprečavaju zapaljenja.

RUZMARIN: DA ZAŠTITI MOZAK
Može se zvati „inteligentnom vrstom“: neke studije pripisuju ruzmarinu sposobnost da povećaju kognitivne funkcije zahvaljujući ruzmarinskoj kiselini, aktiv noj supstanci ove aromatične biljke. Jedna kalifornijska studija otkrila je da ova biljka štiti od Alchajmerove bolesti i moždanog udara.

ŽALFIJA: DA SE SETITE SVEGA
Poput ruzmarina, i za žalfiju kažu da poboljšava pamćenje. Kiselina koja se nalazi i u ovoj biljci efikasno štiti vaše cerebralne ćelije od stresa i od posledica starenja. Takođe, i žalfiji se od antičkih vremena pripisuju veoma snažna antiinflamatorna svojstva.

PERŠUN: ZA BORBU PROTIV ZAPALJENJA
Njegovi listići imaju visoku koncentraciju luteolina, moćnog flavonoida sa antiinflamatornim dejstvima. Takođe, istraživači Univerziteta Ilinois otkrili su da ovaj flavonoid smanjuje cerebralna zapaljenja i sprečava opadanje kognitivnih funkcija.

NANA: ZA ŽELUDAC I CREVA
Mentol vam pomaže da bolje dišete, i kada vas napadnu alergije ili prehlade, da vam pročisti disajne puteve. Ali, nana je korisna i da bi olakšala varenje i smanjila neke tegobe vezane za njega (recimo, sindrom iritabilnog debelog creva). Možete je piti kao čaj, ili pak dodati jelima – naš letnji predlog je plavi patlidžan sa listićima nane.

Pročitajte i  Prehrambene masne osnove!
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *