Jesti prženu hranu ili ne? Evo šta misle naučnici - Men`s Health

Jesti prženu hranu ili ne? Evo šta misle naučnici

Povrće je neverovatno zdravo, ali još jednostavniji način da budu ukusnije i zdravije jeste da ih pržite u ekstradevičanskom maslinovom ulju.

Da, dobro ste čuli, treba da ih pržite!

EKSTRADEVIČANSKO MASILNOVO ULJE JE NAJBOLJE

Prema rezultatima nove studije sa Univerziteta u Granadi, prženje povrća u ekstradevičanskom ulju povećava dijetetske fenole, jedinjenja koja se bore protiv karcinoma, promovišu zdravo starenje i imaju antioksidantska svojstva (oni zarobe slobodne radikale pre nego što mogu da uzrokuju oštećenje), što može da spreči bolesti poput dijabetesa i makularne degeneracije.

Evo kako pržena hrana utiče na naše zdravlje

Sa aspekta nutricionista, kuvanje redukuje nutrijente iz povrća, budući da barenje hrane eliminiše vitamine, a prženje namirnica je uvek posmatrano kao loša i nezdrava stvar. Međutim, nova istraživanja otkrivaju potpuno drugačije.

ISTRAŽIVANJE

U sprovedenoj studiji, naučnici su pripremali iseckani krompir, bundevu, paradajz i plavi patlidžan bez semenki i kore koristeći različite metode kuvanja. Povrće je prženo i dinstano u ekstradevičanskom maslinovom ulju, bareno u vodi i dinstano na ulju i vodi.

Kada je povrće bilo gotovo, naučnici su merili njihov sadržaj vlage, masti, broja fenola, suvih materija i kapacitet antioksidanata koristeći tečnu hromatografiju, koja razdvaja, identifikuje i kvantifikuje komponente u smesi.

Pročitajte i Povrće koje ne jedete, a trebalo bi

Prženje povrća je povećalo sadržaj masti u povrću, redukovalo njihovu vlažnost i poboljšalo nivoe fenola i antioksidanata, a ovo nije primećeno u ostalim metodama kuvanja.

“Ulje kao sredstvo prenosa toplote povećava količinu sastojaka fenola u povrću, suprotno drugim metodama kuvanja kao što su kuvanje, gde se toplota prenosi putem vode”, otkrila je autorka studije Kristina Samaniego Sančez.

Ovo se dešava zbog toga što se fenoli, sastojci kojih inače nema u sirovom povrću, premeštaju iz ekstradevičanskog maslinovog ulja
premeštaju u povrće.

Pročitajte i  Kako izgubiti višak kilograma bez gladovanja

Ovo poboljšava zdravstvene benefite, ali i broj kalorija budući da povrće apsorbuje ulje u kom se priprema, pa nije loše da pripazite na količinu ulja koje koristite.

Saznajte i Najbolje povrće za detoksikaciju

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *