Voće za leto - Men`s Health

Voće za leto

Tokom letnjih meseci, trudimo se da imamo lagane obroke. Ujedno, ovo je najbolje vreme za voće. I tako dok postoji hiljadu razloga da jedete brzu hranu tokom zime, sada ne postoji nijedan da ne iskoristite voćno bogatstvo ovog godišnjeg doba. Mnogo je pametnije da posegnete za voćem kada vam padne šećer, nego za slatkišima, kolačima i sladoledima.

Pročitajte koje je to voće dragoceno za muškarce u ovom letnjem periodu, na koje bi trebalo da se fokusiraju i uvrste u svoje grickalice ili desert.

BOROVNICA
Iako su jagode omiljene u familiji bobičastoh voća, nemojte zanemariti ni borovnice. Borovnice su bogate vlaknima (i do 7,6 gr po jednoj šolji činiji koju pojedete). Takođe su bogate vitaminom C, kalijumom, vitaminom K kao i luteinom, supstancom koja poboljšava zdravlje očiju. Vitamin K je jedan od bitnijih za muškarce jer pomaže u prevenciji raka prostate.

LUBENICA
Najprepoznatljivija letnja voćka je lubenica. Ona vam pruža mogućnost da ostanete  hidrirani jer je 92% njenog sastava voda.  Pored toga, ova voćka je bogata vitaminom C. Samo jedno parče ima oko 25% vaših potreba za ovim vitaminom u toku dana. Ovo voće sadrži i vitamin A, B6 i B1, kao i kalijum i magnezijum.
Jedan satojak koji se naročito izdvaja u lubenici je likopen, proslavljen u borbi protiv kancera.

ANANAS
Većina muškaraca jede ananas isključivo u tortama, ali hranljivi sastojci ove voćke čine ananas pravim izborom za tople dane. On sadrži mangan koji povećava upotrebu biotina, tiamina i askorbinske kiseline u telu. Takođe pomaže organizmu da sintetiše masne kiseline koje unosite, a dobar je i za normalno funkcionisanje štitne žlezde.  Još bitnih materija u ananasu su vitamin C, B1, bakar i vlakna. Svi oni zajedno poboljšavaju imuni sistem, sprečavaju makularnu degeneraciju (bolest mrežnjače oka) i daju vam energiju.
Utvrđeno je da konzumiranje ananasa poboljšava ukus sperme. Samo ova činjenica je dovoljna da uvrstite ovo voće u svoj jelovnik, za dobrobit vase partnerke.

Pročitajte i  7 namirnica koje sprečavaju upalu i sagorevaju masti

PAPAJA
Iako je nešto ređa na našem tržištu ova voćka je odlična jer se može dodati u salatu, a možete je jesti i za desert uz sladoled od vanile. Hranljive materije papaje su vitamin C, i sadrži 300% vaših dnevnih potreba za ovim vitaminom.
Takođe je izvor vitamin A i E koji se zajedno bore protiv holesterola i ujedno umanjuju rizik od srčanih oboljenja.
Dva enzima za varenje proteina, papain and chymopapain, pomažu u lečenju upala u telu, kao i kod oboljenja kao što su osteoarthritis i reumatoidni artritis.

KIVI
Kivi je voće koje ima najviše vitamin C u sebi, vise od pomorandže. Kivi sadrži i hranljiva vlakna koja poboljšavaju zdravlje debelog creva i prevencija su od kancera. To nije sve, on obiluje  kalijumom, bakrom, magnezijumom i vitaminom E.
Ishrana bogata vitaminom C smanjuje rizik od hipertenzije i srčanog udara, a jedan kivi je dovoljan da zadovolji 95% vaših dnevnih potreba za ovim vitaminom.
Nemojte ograničavati sebe samo na jabuke, pomorandže i banane. Iskoristite blagodeti leta i dodajte i drugo, zdravo voće, pored ovog, u ishranu.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *