Da li su energetske pločice zaista zdrave koliko smo mislili? - Men`s Health

Da li su energetske pločice zaista zdrave koliko smo mislili?

Kada su se energetske štanglice pojavile na tržištu krajem 1980-ih godina, reklamirane su kao snažno gorivo za sportiste, a danas su one deo ishrane mnogih sportista i ljudi koji vode računa o svojoj ishrani.

Energetske štanglice se razlikuju od čokoladica po tome što imaju manje šećera i masti, a uz to su i odličan način da povratite energiju.

Zdrav dezert: Energetske pločice s jabukom i cimetom

One sadrže standardan nivo određenih nutrijenata, koji su ekvivalentni 230 grama svežeg voća i multivitamina, ali u mnogo manjem pakovanju.

Postoje različiti tipovi energetskih pločica: one koje menjaju meso, one koje služe kao užina i štanglice koje pomažu sportistima prilikom velikih fizičkih napora.

Nezavisna studija iz 2001. godine je analizirala energetske pločice i otkrila da 60 procenata ovog proizvoda na tržištu ima manji procenat sastojaka od onog broja koji piše na ambalaži.

Napravite sami svoju energetsku poslasticu

One uglavnom sadrže oko 10 grama proteina, između 40 i 50 grama ugljenih hidrata, dva do šest grama masti, što je sveukupno 200 do 500 kalorija. Sadrže visok procenat ugljenih hidrata zbog toga što se brzo apsorbuju i ne usporavaju vaš digestivni sistem dok vežbate.

Najbolje su one proteinske koji sadrže soju, mleko i belanca. Nisu poželjne one štanglice koje u svom sastavu imaju kolagen ili želatin, jer nisu previše zdrave, a i imaju pomalo bljutav ukus.

ZAMENA ZA OBROK?!

Da li su energetske pločice dovoljno zdrave da zamene obroke? Ukoliko kao zamenu birate između energetskih pločica i peciva, onda nema dileme da su pločice bolje rešenje.

Međutim, štanglice koje služe kao zamena za meso nisu dovoljne, jer sadrže nutrijenata koliko i 80 grama pilećeg mesa, a da bi bile korisne ne smeju da sadrže više od 30 procenata masti i ispod 15 grama proteina.

Pročitajte i  Sirova snaga

Napravite proteinske pločice u 5 lakih koraka

D.R.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *