25 namirnica koje treba zauvek da izbacite iz ishrane - Men`s Health

25 namirnica koje treba zauvek da izbacite iz ishrane

MESO AJKULE

Kada se konzumira ajkulino meso, nivo žive u njemu uzrokuje gubitak koordinacije, slepila, a u nekim slučajevima smrt. Velike količine žive su opasne za ljude, zato se klonite mesa sabljarki, kraljevske skuše i velike graditeljice. Umesto ove ribe, jedite škampe, tunu iz konzerve, lososa i bakalar.

SOJA

Previše soje može izazvati neželjene efekte za muškarce. Prema istraživanjima magazina Oxford, muškarci koji konzumiraju samo pola porcije soje dnevno, u okviru tri meseca imaju 41 milion jedinica sperme po mililitru manje. Prosečna koncentracija sperme se kreće u rasponu od 80 do 120 miliona po mililitru. Istraživači veruju da su izoflavoni − sastojci iz soje koji se u telu pretvaraju u biljne estrogene −glavni krivci za tu pojavu.

34 supernamirnice za najbrže mršavljenje

POSLASTICE

Krofne, kolači, keksi i mafini su užasno ukusni, ali su prave šećerne bombe. Jedna slasna krofna će vas koštati od 200 do 500 kalorija i 25 do 50 grama šećera. U samo jednom čokoladnom keksu nalazi se 160 kalorija i 8 grama masti. Dakle pekarski proizvodi i poslastice uticaće na eksplozivan rast vaše telesne mase i loše digestivne funkcije.

PECIVA

Peciva u proseku sadrže 400 kalorija i oko 70 grama ugljenih hidrata i to bez bilo kakvih premaza. Ako na peciva stavite, recimo krem sir automatski ćete dodati još 35 ili 40 kalorija. Nisu samo kalorije to o čemu trebate da brinete. Peciva sadrže ogroman glikemijski indeks koji povećava nivo insulina, ubrzava proces starenja i pojavu akni.

CEREALIJE SA ŠEĆEROM

Većina cerealija koje doručkujemo sadrže znatne količine šećera. Zbog velike količine glutena doći će do raznih upalnih procesa i stomačnih tegoba. Umesto ovog tipa slatkih cerealija pređite na mnogo zdravije varijante.

Za ove namirnice niste znali da su kancerogene

BELA ČOKOLADA

Tamna čokolada je puna antioksidanata, dok su mlečne čokolade manje hranljive, ali sadrže veće količine mleka i masti od tamnih. Najlošije za zdravlje su bele čokolade, jer u samo 85 grama sadrže 50 grama šećera. Previše šećera šteti našem organizmu, od kvarenja zuba do gojaznosti,ali kada osetite potrebu za slatkim, uzmite ne više od 30 grama, to će zadovoljiti vaše dnevne potrebe.

POMFRIT

Pomfrit se prži u ulju i trans mastima, a imajte na umu da krompir sam po sebi sadrži visok glikemijski indeks što utiče na porast insulina i masnih naslaga. U pomfritu ćemo naći i koncerogen akrilamid, koji nastaje kada se hrana priprema na visokoj temperaturi.

KOKICE U MIKROTALASNOJ

Kokice deluju kao bezopasna zanimacija u kojoj uživamo dok gledamo filmove, ali one su uglavnom prepune nezdravih masti, natrijuma i u nekim slučajevima čak i kancerogene.  Pronađeno je kancerogeno hemijsko jedinjenje diacetil kao i perfluoro hemikalije koje se stavljaju u kesice da bi namirnice duže trajale, a povezane su sa bolestima tiroidne žlezde.  Ako volite kokice, uvek se odlučite za kukuruz kokičar koji ćete sami iskokati, a ne za kokice iz mikrotalasne.

MARGARIN

Iako na pakovanjima piše “bez holesterola” i smatra se da zdravijom alternativom za puter, margarin je ipak nezdrav jer je pun nezdravih trans masti. One povećavaju nivo holesterola i oštećiju krvne sudove, povećavajući rizik od kardiovaskularnih oboljenja. 

Ovo je najnezdravija namirnica (i nema veze sa slatkišima)!

GAZIRANI SOKOVI

Dodatni zaslađivači u gaziranim sokovima razaraju naše zdravlje. Prema studiji sa Univerziteta Perdju, ova vrsta hemikalija utičue na porast šećera u telu, dovodeći telo do osećaja sitosti i izloženosti naleta insulina.

SUPE IZ KESICE

Ova vrsta hrane je bez sumnje praktična u danima kada nemate vremena da pripremite domaću supu, ali ne bi trebalo da je jedete svakodnevno.

Pročitajte i  Zdrave namirnice kao afrodizijaci

BELI HLEB

Ne kažemo da treba da izbegavate sve ugljene hidrate, ali budite oprezni sa pastama, rižom i hlebom. On je oduvek glavni izvor vitamina B zbog kvasca i vlakana u njemu i ranije se koristio kako bi vraćao energiju i dodavao kilažu siromašnim ljudima.

ALKOHOL

Pored toga što usporava vaše motorne sposobnosti, umanjuje vašu snagu i okretnost, alkohol je i diuretik, što znači da će vas dehidrirati. Posle većih količina alkohola imaćete ogromnu potrebu za vodom.

Ove namirnice ODMAH izbacite iz ishrane

ŠTANGLICE

Ako mislite da su štanglice zdravije od čokoladica, grdno se varate. U njh se dodaju šećer i različite forme masti, zato ukoliko ih jedete pređite na one sa minimalno šećera.

PERECE

Iz nekog razloga perece se smatraju zdravim obrokom. I to ne mislimo na one velike perece iz pekara, već na one male od pola kalorije po zalogaju, prepune soli i masti. Možete ih pojesti pola kese, a da i dalje osećate glad.

RIBLJI ŠTAPIĆI

Riba je zdrava, sve dok je ne umočite u prezlu i ispržite. Složićete se da je sveža riba ukusnija i zdravija od one pripremane u trans mastima.

SUHOMESNATI PROIZVODI

Sendviči su uobičajan obrok zaposlenih, a u njih se najčešće stavljaju suhomesnati proizvodi koji obiluju solima i nitratima. U samo jednom sendviču se nalazi 46 procenata vaše dnevne doze natrijuma. Pileće grudi i belo meso ili sveža ćuretina su mnogo bolja opcija.

PUNOMASNO MLEKO

Zbog velikog procenta masti doći će do porasta lošeg holesterola i smanjivanja dobrog holesterola. To će dovesti do zapušavanja arterija u kratkom vremenskom periodu i slabijeg digestivnog rada. Ako stavljate mleko u kafu uzmite ono kokosovo.

6 kaloričnih namirnica koje možete da jedete i na dijeti

VOĆNI SOKOVI

Problem sa voćnim sokovima jeste što se u njih dodaje mnogo šećera. U voću već postoji dosta šećera tako da dodatno zaslađivanje samo pravi štetu. Sok od nezaslađene višnje ili grožđa će vam pomoći u oporavku posle treninga i popraviće vaš kardiovaskularni sistem.

VOĆNI JOGURTI

Velika je zabluda da su voćni jogurti zdravi, jer su zapravo prepuni granola i šećera. Dovešće vaš krvni pritisak do vrtoglavog porasta, a i vaš struk će biti u opasnosti. Ako volite ukus slatkog jogurta, u šolju originalnog jogurta dodajte kašičicu meda ili neko bobičasto voće.

PRILOZI

Ako dok jedete meso, dodajete kečap, senf ili majonez, imajte na umu da opteretićujete svoje telo nepotrebnim mastima, šećerima i kalorijama. Kao dodatak na meso stavljajte pesto ili salsa sos, maslinovo ulje ili vinsko sirće.

SLADOLED

Taj kornet ispunjen sladoledom i sirupom, putem šećera udariće na vaš pankreas i porast insulina. Uz to je i pun aditiva koji izazivaju šećernu zavisnost.

BRZA HRANA

Imate dileme šta se nalazi u kobasici, ali vas to ne sprečava da pojedete dve za ručak. Kako god, u samo tri parčete slanine se nalazi 450 miligrama natrijuma. Muškarci koji svakodnevno jedu obrađeno meso imaju manji broj spermatozoida, a šta onda tek da kažemo za burgere u kojima 64 procenta kalorija čini mast.

MIKS GRICKALICA

Orasi i lešnici su vrlo zdravi, ali ako ih umočite u jogurt, čokoladu ili u suvo voće stvar je potpuno drugačija. Umesto zdravog obroka dobićete neku vrstu poslastice. Ako vam je cilj da izgradite mišiće i steknete dobru kondiciju izbegavajte ovaj miks.

ČIPS

Ova vrsta namirnica se poput pomfrita prži u transmastima, tako da holesterol raste do neslućenih granica utici na rad srca.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *