Koliko voća treba da unosimo tokom dana? - Men`s Health

Koliko voća treba da unosimo tokom dana?

Ovo pitanje nam je postavio Ilija, verni čitalac Men’s Health-a

Španska studija pokazala je da osobe koje jedu sedam porcija voća i povrća dnevno, u proseku žive nešto više od godinu dana duže od onih koji nemaju takvu naviku.

Saznajte i Koje voće sadrži najmanje, a koje najviše šećera?

Studija je tako pokazala da svakih 200 grama ovih namirnica preko preporučene doze smanjuje rizik od prerane smrti za šest odsto.

Međutim to nije usamljen primer. Ranija istraživanja su pokazala da bi povećavanjem preporučene dnevne doze voca i povrća mogao da se smanji broj ljudi sa hroničnim bolestima, kao i stopa njihove smrtnosti i to za 10 do 25 odsto.

Voće je glavni detoksikator organizma,koji ga snabdeva velikom količinom energije kako u procesu mršavljenja, tako i za ostale životne aktivnosti i naročito je korisno za osobe koje konzumiraju mnogo alkohola ili puše.

Nije svako voće i povrće bezazleno: Evo koje (ne) izbegavati

Mi imamo još nekoliko saveta kako da optimizirate benefite unosa voća:

Voće treba jesti na prazan stomak, nikako posle obroka. Ukoliko voće pojedete nakon obroka to će doprineti usporenom radu sistema za varenje.

Nije preporučljivo da kuvate voće, jer se termičkom obradom gube hranljiva svojstva iuništavaju vitamini.

Volite voćne sokove? Pijte samo sokove od sveže ceđenog voća, a isceđeno voće odmah konzumirajte gutljaj po gutljaj i nemojte ga hladiti.

Ako ste na dijeti, izbegavajte ovo voće i povrće!

Pročitajte i  Nije svako voće i povrće bezazleno: Evo koje (ne) izbegavati
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *