Ishrana zimi: 5 stvari koje morate da znate pre decembra - Men`s Health

Ishrana zimi: 5 stvari koje morate da znate pre decembra

Nutricionistkinja Lisa Gaj podelila je sa nama neke od najvažnijih pravila uz pomoć kojih ćete ostati vitki i u toku hladnih dana.

OPREZNO S “BELOM HRANOM”

Namirnice koje sadrže ugljene hidrate, poput kolača, pasti, riže ili hleba su veoma ukusne, ali pospešuju porast telesne težine jer se brzo varie i uzrokuje porast insulina i šećera u krvi. Takođe bi trebalo da izbegavate i kiselo mleko, puter i razne punomasne sireve, jer sadrže mnogo kalorija i zasićenih masti.

Saznajte i Ovo su osnovna pravila zdrave ishrane

Najbolje je da pređete na zdrave žitarice, koje će vam pružiti duži osećaj sitosti i pomoći vam da regulišete nivo šećera u krvi. Nutritivno najbogatije žitarice su ovas, kinoa, smeđa riža, heljda, a od namirnica integralne paste i hlebovi.

UNOSITE NAJMANJE DVA LITRA VODE DNEVNO

Ljudi često zaboravljaju na unos vode tokom zime, a dobra hidratacija je obavezna tokom čitave godine. Ne zaboravite da grejanje takođe uzrokuje dodatnu dehidrataciju.

Potrudite se da pijete dve litre vode dnevno, a možete da pijete i biljni čajevi. Ako želite da poboljšate cirkulaciju, pijte čaj od đumbira, a ako želite da smirite živce onda pijte čaj od mente. Imajte na umu da je zeleni čaj moćan antioksidant, ali da ćete dnevnu dozu vitamina C dobiti konzumiranjem čaja od šipka.

Saznajte> 5 pravila ishrane za mršavljenje

JEDITE PROTEINE U SVAKOM OBROKU

Jedan od najboljih načina da zadržite kilažu jeste da jedete kvalitetne, nemasne proteine u svakom obroku. Hrana bogata proteinima ima nizak glikemijski indeks koji stabilizuje nivo šećera u krvi. Uz to nećete imati stalnu potrebu da jedete ugljene hidrate pune šećera. Porcije proteina po obroku možete odrediti pomoću starog trika, tako što će jedna porcija biti veličine da može stati u vaš dlan. Obilje zdravih proteina, poput orašastih plodova, semenki, mahunarki, jaja, ribe, piletine i soje su ono što vam treba tokom hladnih zimskih dana.

Pročitajte i  Kako prepoznati nedostatak gvožđa?

POLA TANJIRA – VOĆE I POVRĆE

Polovina unosa namirnica bi trebalo da se zasniva na voću i povrću, najpre zbog velike količine važnih vitamina i minerala, kao što su vitamin A i C, folati, gvožđa i kalcijum.

Ljubičaste, crvene i narandžaste namirnice su pune antioksidanata koji štite naše telo. Ako želite vitko telo izbegavajte krompir i bundeve.

Ako ste na dijeti, izbegavajte ovo voće i povrće

Što se tiče voća, pravilo glasi bar tri komada dnevno. Voće možete jesti u obliku kaše ili kompota, pa ih možete kombinovati sa muslijem ili jogurtom za doručak.

SUPA PRE VEČERE

Mala porcija niskokalorične supe pre obroka biće vaš saveznik, a ne samo da ćete uneti potrebnu dozu povrća, već ćete smanjiti unos hrane i kalorija glavnog jela.

Da sačuvate vreme, napravite ukusne supe tokom vikenda i stavite ih u zamrzivač. Kada vam tokom nedelje zatreba supa samo je podgrejte, a ako u njih još dodate sastojke koji jačaju imunitet, kao što je beli luk, đumbir, crni luk i karfiol, zaštitićete svoje telo od prehlada i gripa.

Pročitajte i Smršajte lako i zdravo uz sedmodnevnu jogurt dijetu

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *