Zašto reći ne gaziranim pićima - Men`s Health

Zašto reći ne gaziranim pićima

Ovih šest zdravstvenih prednosti, vas možda konačno ohrabre da se rešite nezdrave navike.

IZBACIĆETE PRAZNE KALORIJE
Nula i ništa. To je količina hranjivih materija i vitamina koji se nalaze u tipičnom gaziranom piću.
Ne samo da je gazirano piće puno takozvanih praznih kalorija, koje su zaparvo višak kalorija i nisu povezane sa nutritivnim supstancama poput vitamina i mineralnih soli, zbog čega goje. Gazirano sokovi smanjuju mogućnost dobijanja kalcijuma i ostalih hranjivih materija iz ishrane, kažu studije.

Konzumiranjem gaziranih piće ne samo da ne dobijate hranjive sastojke, već  otežavate mogućnost apsorpcije onih dragocenih materija iz zdrave hrane i pića koju unosite.

BIĆETE SNAŽNIJI
Zbog praznih kalorija, redovni konzumenti gaziranih sokova unose 10 odsto više kalorija u toku dana, od onih koji izbegavaju ove sokove. Ako unosite 2000 kalorija dnevno, možete dobiti i do 20 kilograma u toku jedne godine.

Povećanu količnu korišćenja slatkih gaziranih pića i broja obolelih od gojaznosti, naučnici povezuju i smatraju da je upravo konzumacija gaziranih sokova dovela do povećanog broja obolelih, kojih je iz godine u godinu sve više.

MANJE SU ŠANSE DA ĆETE OBOLETI OD DIJABETESE TIPA 2
Ljudi koji piju između jedne i dve čaše ovog zaslađenog, gaziranog napitka, imaju 26 odsto više šansi da dobiju dijabetes tipa 2, od onih koji piju manje od jednog pića mesečno ili ne piju gazirane sokove uopšte.
Visoko fruktozni sirupi u sokovima, podižu nivo glukoze, što povećava rizik od razvoja dijabetesa drugog tipa.

IMAĆETE MANJI KRVNI PRITISAK
Gazirani napici su povezani sa hipertenzijom ili visokim krvnim pritiskom. Osobe sa povišem pritiskom troše više glukoze i fruktoze od onih sa normalnim pritiskom. Pored visokog nivoa glukoze i fruktoze, ljudi koji konzumiraju veće količine ovih vrsta šećera, u telu zadržavaju više soli što dovodi do hipertenzije.

Pročitajte i  Otopite kalorije uz jedan efikasan trik

SMANJIĆETE VEROVATNOĆU ZA DOBIJANJE ASTME
Jedna od studija pokazala je da su gazirana pića povezana sa razvojem astme. Srednjoškolci koju su redovno konzumirali gazirane sokove imali su veću učestalost asmatičnih napada, od onih koji ne piju ova pića.

VEĆA JE VEROVATNOĆA DA ĆETE IZBEĆI RAK PANKREASA
Gazirani sokovi u toj meri povećavaju nivo šećera u krvi, da se njihova redovna konzumacija često u velikoj meri povezuje sa rakom pankreasa kod žena. Žene koje piju više od tri gazirana pića nedeljno imaju mnogo veće šanse za dobijanje ove obelosti od onih koje uopšte ne piju gaziranre sokove.

Sa toliko zdravstvenih rizika i skoro nikakve koristi od konzumacije gaziranih pića, trebalo bi da se rešite ove nepotrebne i nezdrave navike zauvek. Preskočite gazirani sok ako želite da budete mršaviji i smanjite šanse za dobijanje raznih bolesti, koje uključuju dijaebetes tipa dva, povišen krvi pritisak, astmu i rak pankreasa.

Inicijalizacija u toku...

1 thought on “Zašto reći ne gaziranim pićima

  1. Ova prica sa stetnoscu secernih vodica sa ugljendioksidon je jedno veliko sviranje necemu, pio sam 2l dnevno i prestao pre dva meseca, iskreno nikakve razlike nema. Sad se pitam zasto sam prestao?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *