7 grešaka koje pravimo kada doručkujemo - Men`s Health

7 grešaka koje pravimo kada doručkujemo

Bez obzira kakav stav imate prema prvom jutarnjem obroku, on može poboljšati vaše zdravlje. Problem nastaje kada biramo kalorijske “bombe”, odnosno namirnice pune šećera i masti koje imaju suprotan učinak od željenog, piše Stvarukusa.rs.

Otkrijte i 5 ideja za zdrav i ukusan doručak

IZBEGAVATE PROTEINE

Brojna istraživanja su pokazalada je doručak baziran na proteinima veoma važan i da uravnotežuje količine šećera u krvi i smanjuje nagle napade gladi. Pokušajte da dan započnete s dva tvrdo kuvana jaja i jabukom ili jogurtom u koji ste dodali čia semenke.

Pročitajte i Najčešće greške koje pravimo kod doručka

PRETERUJETE SA SOKOM

Voćni sok može da bude odličan izvor vitamina i minerala, ali nije alternativa konzumaciji voća, a pritom sadrži i mnogo više kalorija. Na primer, jedna prosečna pomorandža ima oko šezdeset kalorija dok čaša soka istog voća gotovo dvostruko više. Pritom valja znati i da u soku nedostaje prehrambenih vlakana, kojih ima u izobilju u prirodnoj voćki. Nova studija objavljena u časopisu Appetite pokazala je i da osobe koje piju mnogo soka imaju veći krvni pritisak od onih koji to čine tek povremeno.

Saznajte i Smršajte uz doručak pomoću ovih 5 pravila

JEDETE POGREŠNE MASTI

Poznato je da telu treba masti da bi moglo normalno da funkcioniše. Ali to ne znači, da treba s njima preterivati, a posebno ako je reč o zasićenim masnim kiselinama poput maslaca ili slanine. Poznata njujorška nutricionistkinja Boni Tub-Diks predlaže pravilnu distribuciju masnoća, pa za doručak preporučuje kombinaciju zdravih masti poput grčkog jogurta s malo naseckanih oraha.

DODAJETE VEŠTAČKE ZASLAĐIVAČE

Ako nešto nema kalorija, ne znači i da nema negativnih posledica na naše telo. Studija iz časopisa Nature je pokazala da veštački zaslađivači mogu narušiti ravnotežu bakterija u želucu koje rezultiraju pojačanom potrebnom za fruktozom kako bi se osećali zadovoljnima. Nutricionista Bruk Alpert sugeriše ispijanje kafe bez ikakvih zaslađivača, ali s dodatkom začina poput cimeta koji će podstaći rad metabolizma.

Pročitajte i  Kako da najbolje započnete dan

Doručak: 9 namirnica koje ubrzavaju mršavljenje

PREDUGO ČEKATE NA DORUČAK

Ako prvi obrok u danu jedemo tek nakon nekoliko sati od buđenja, odnosno tek kad vas podseti zavijanje želuca, veće su šanse da ćemo “preterati” s konzumacijom hrane, i završiti s nekom kaloričnom “bombicom” u ruci. Iako ne postoji službeni raspored kada bi trebalo pojesti prvi obrok u danu, valja pripaziti da nam telo nije izgladnjeno.

NE PAZITE NA VELIČINU NAMIRNICA

Verovali ili ne, veličina namirnice utiče i na količinu hrane koju unosimo u organizam. Studija sa Univerziteta Penn State je pokazala da osobe pojedu i do osamdeset kalorija više po obroku kada konzumiraju kukuruzne pahuljice manjeg oblika. Glavni razlog za to je što mere željenu količinu “odokativnom” metodom. Umesto toga, koristite se kuhinjskom vagom i pojedite upravo onoliko hrane koliko treba vašem organizmu.

Pročitajte i Hrana koju nikako ne smete jesti za doručak 

JEDETE PREOBILNE OBLIKE

Preskakanje doručka nepovoljno utiče na organizam kao i preveliki obroci. Velike količine hrane opteretiće telo, usporiti metabolizam i uspavati vas. Umesto toga treba birati obroke sastavljene od uravnoteženog odnosa proteina i ugljenih hidrata koji nam daju dovoljno energije za početak radnog dana.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *