Zdrave navike od kojih se gojite - Men`s Health

Zdrave navike od kojih se gojite

FOKUSIRATE SE NA JEDNU GRUPU NAMIRNICA 

Dijete s malim udelom ugljenih hidrata ili masnoća su jako popularne, ali izbegavanje jedne važne grupe namirnica ili isključivo njeno unošenje u organizam nije idealna strategija za mršavljenje. Istraživanja su pokazala da će nas takva vrsta ishrane naterati na prejedanje.

Saznajte i 12 zdravih namirnica koje goje

Drastično izbacivanje ugljenih hidrata će privremeno rezultirati gubitkom kilograma, ali čim ih ponovno uključite u ishranu vratiće se i kilogrami. S druge strane, zdrave masti su korisne za naše zdravlje i čine nas sitima pa s njihovim izbacivanjem iz ishrane ne činite sebi uslugu. Idealna ishrana je raznovrsna i bez velikih restrikcija.

DELITE HRANU NA DOBRU I LOŠU

Osećate se pobednički kada pojedete salatu od spanaća i loše kada se počastite kolačem? Takav način razmišljanja takođe ne čini uslugu vašem struku jer vas može podstaći da još više jedete.

Univerzitet u Torontu napravio je eksperiment na ispitanicima koji su bili na dijeti. Merili su ih i na njihovu kilažu dodavali pet lažnih kilograma. Ispitanici koji se inače osećaju loše kada pojedu lošu namirnicu nakon merenja su se ponovo okrenuli nezdravim navikama i prekomernom jelu, dok su oni koji ne dele hranu na dobru i lošu i ne broje kalorije, normalno nastavili sa svojom dijetom.

Pročitajte i Jutarnje navike koje ubrzavaju mršavljenje

BROJITE KALORIJE

Mršavljenje nije samo sabiranje i oduzimanje. Baš kao i fokusiranje na jednu grupu namirnica, brojenje kalorija je strategija koja vas u 95 posto slučajeva dovodi do neuspešne dijete. Zašto? Kada unosite premalo kalorija, vaš organizam ulazi u fazu izgladnjivanja, metabolizam vam se uspori i sagoreva mišiće umesto masnih naslaga. Kada jedete namirnice koje su zasićene kvalitetnim sastojcima onda nema razloga da brojite kalorije.

Pročitajte i  Otkrivamo kako da se rešite neprijatnih telesnih mirisa

SVAKI DAN JEDETE ISTE OBROKE

Zobene pahuljice za doručak, mešana salata i piletina za ručak, brokoli za večeru i tako svaki dan. U ovom slučaju ponavljanje nije majka mudrosti. Limitiran i jednoličan jelovnik nije dobar za naše zdravlje.

Njime teško kontrolišemo glad, sitost i novi šećera u krvi jer stalno osećamo potrebu za hranom koju ne unosimo u organizam. Nakon određenog vremena u kojem se uspešno pridržavamo istog načina ishrane dolazi do velikog zasićenja nakon kojeg obično sledi prejedanje i ponovno nakupljanje kilograma.

Otkrijte i Zdrava hrana s neobičnim efektima

KUPUJETE I JEDETE SAMO ZDRAVE NAMIRNICE 

Nedavno istraživanje potvrdilo je da takozvano fittness brendiranje namirnica tj. stavljanje natpisa fit i zdravo na njihovo pakovanje uzrokuje povećanu prodaju tih artikala, ali i povećanu konzumaciju. Kada npr. kupimo takav keks, poješćemo celu kutiju bez griže savesti jer smo sebe uverili da jedemo zdravo. Tako ćemo preskočiti i vežbanje jer ćemo misliti da u organizam nismo uneli kalorije koje treba potrošiti. Sve ovo će usporiti gubitak kilograma.

Izvor: 24sata.rs

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *