Da li vam je potrebna dopunska energija? - Men`s Health

Da li vam je potrebna dopunska energija?

Malo je dokaza koji upućuju na to da grickanje tokom kratkog treninga zaista poboljšava performanse ali ako je u pitanju duži i intenzivniji sistem vežbi, energetska dopuna organizma jeste poželjna.

ZAŠTO?
Prema uputstvima Američkog koledža za sportsku medicinu, sporisti se ohrabruju da jedu tokom treninga. Obzirom da ova uputstva dolaze od sportskih stručnjaka, kao i onih koji su eksperti po pitanju ishrane, većina saveta je potpuno razborita.
Na primer, ukoliko trenirate logično je da će vašem telu trebati više tečnosti, energije i drugih hranljivih materija.
Međutim, postoji mnogo kontraditornih informacija o tome šta, koliko i kada unositi u organizam.
Za mnoge koji praktikuju lagani sistem vežbi, nekoliko puta nedeljno i ispod sat vremena, nije poželjeno praktikovanje ovog saveta.
“Mnogima od nas nije neophodna hrana tokom vežbanja da bi smo održali nivo energije i izdržljivosti”, izjavila je autorka ovog rada doktorka Nensi Rodrigez, za Njujork tajms.
Ne postoje utvrđena pravila o ishrani tokom samog vežbanja, najbolji putokaz jeset da pogledate svoju specifičnu situaciju. Da li ćete jesti tokom treninga zavisi od toga i da li vaše telo može da toleriše hranu tokom istog. Takođe, važan je i intenzitet i trajanje vežbi.

Ukoliko trčite ujutru praznog stomaka, a prethodno niste večerali ili je u pitanju bila rana, lagana večera svakako biste trebali jesti pre ili tokom vežbanja.

REŠENJE
Najbolje bi bilo da konzumirate jedan zdrav obrok nakon treninga. Ukoliko vežbate duže ili nekoliko puta u toku dana, potrebno vam je mnogo više energije.
Što podrazumeva konzumaciju većeg broja obroka, više od standardnih tri ali manjih, u kombinaciji sa rezličitim zdravim grickalicama u toku dana.
Istrajnim vežbačima, koji upražnjavaju naporniji tempo vežbi savetuje se uzimanje hrane pred kraj treninga ali i kasna večernja užina. Najvažnije je da slušate svoje telo, ono je vaš najbolji vodič.
Ukoliko vežbate da bi ste izgubili kilograme, ne preterujte sa energetskim suplementima jer oni sadrže kalorije koje vama nisu od koristi.

Pročitajte i  LJUTA DIJETA
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *