10 nepravedno zapostavljenih izvora proteina - Men`s Health

10 nepravedno zapostavljenih izvora proteina

Saznajte i Konjsko meso i još 11 neuobičajenih izvora proteina

Svi znamo koliko je konzumiranje proteina esencijalno za izgradnju impresivnih mišića, ali često unos proteina ograničavamo na konzumiranje jaja i pilećih grudi. 

Predstavljamo vam 10 potcenjenih izvora proteina:

Ako želite da smršate, ovo je najbolji protein za to…

PASULJ

Pasulj je dobar za vaše srce,ali je širom sveta poznat i kao glavni izvor protiena. Jedna polovina šoljice pasulja sadrži proteina koliko i 28 grama šnicle. A jedna šoljica može da obezbedi oko 20 procenata preporučene dnevne doze proteina.

Beli, azuki, pinto i crni pasulj sadrže tačno 15 grama proteina po šoljici.

Pasulj je takođe sjajan izvor vlakana, što pored brojnih zdravstvenih benefita, čini da se osećate sitim uz veoma malo unete hrane u organizam. 

SOJA

Soja je sjajan izvor proteina, budući da sadrži između 22 i 29 grama proteina po jednoj šoljici.

Saznajte i Ove namirnice su najbolji izvor proteina 

Ona je bogata i omega 3 polizasićenim masnim kiselinama, koje su od velike važnosti za zdravlje srca i smanjenje upalnih procesa u telu.

SOČIVO

Sočivo je takođe jedan od moćnih izvora proteina koji se konzumiraju posebno na Mediteranu i u južnoj Aziji.

Šolja sočiva otprilike sadrži 15 grama proteina i takođe je odličan izvor tiamina (vitamina B1).

KIKIRIKI

Kikiriki je zapravo mahunarka, a ne orašasti plod, pa je bliži pasulju i sočivu što ga čini sasvim logičnim i sjajnim izvorom proteina.

Otkrijte i 6 vrsta povrća koje je bogato proteinima

U 28 grama kikirikija se nalazi 7 do 9 grama proteina. Kikiriki takođe održava liniju ljudi, a studije su pokazale da ljudi koji jedu kikiriki dva puta nedeljno imaju 30 procenata manje rizika da se ugoje u odnosu na ljude koji ga uopšte ne jedu.

Pročitajte i  Čari mediteranske kuhinje: Lignje na žaru u sosu od paradajza (VIDEO)

BADEMI

U 28 grama badema se nalazi 6 grama proteina, a u polovini šolje badema se nalazi tačno 20 grama.  

Osim izvora proteina, bademi su dobri za zdravlje vašeg srca i vašu liniju, pa je vreme da počnete svakodnevno da ih konzumirate.

PROKELJ

Više od četvrtine kalorijske vrednosti prokelja su proteini. Jedna šoljica sadrži 3 grama proteina i 8 procenata preporučene doze proteina, kao i oko 130 procenata preporučene doze vitamina C.

Pročitajte i 5 znakova da ne unosite dovoljno proteina

Kao i ostalno lisnato zeleno povrće, prokelj je bogat vlaknima i štiti od karcinoma.

OSTRIGE

Ostrige su sjajan izvor gvožđa, selena, vitamina D, vitamina B12 i mega tri masnih kiselina, ali i proteina.

Porcija od 226 grama ostriga sadrži oko 18 grama proteina ili oko 35 procenata preporučenog dnevnog unosa proteina.

KINOA

Kinoa je jedinstven među biljnim izvorima proteina,zato što je jedna od retkih biljaka koje pružaju kompetan izvor proteina što znači da pruža sve esencijalne amino kiseline.

Otkrijte i 5 namirnica koje sadrže više proteina od jaja

Jedna šolja obezbeđuje otprilike 8 grama proteina,a da ne spominjemo da je odličan način da začinite svoju salatu ili šolju pirinča.

SPIRULINA

Ako vam savremeni izvori proteina izgledaju dosadno, dodajte malo spirulina vašoj ishrani. Spiruluna je jedan od najgušćih izvora na planeti i sadrži oko 65 do 71 procenat kompletnog proteina.

LARVE INSEKATA

Približno 80 procenata svetske populacije uključujući latinsku Ameriku i Aziju i dalje konzumira insekte.

Oni sadrže mali procenat masnoća i visok procenat izvor proteina.

Otkrijte i 5 izvora proteina biljnog porekla

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *