Ove namirnice su najbolji izvor proteina! - Men`s Health

Ove namirnice su najbolji izvor proteina!

 

Prema novom istraživanju, nutricionisti kažu kako nije samo bitno uneti dovoljne količine proteina u telo, već su bitne i namirnice preko kojih ih unosimo.

Ručak posle treninga: Proteinska bomba za šampione 

Razlog tome je jednostavan, svaki izvor proteina, od piletine do kikirikija, sastoji se različitih aminokiselina od kojih su proteini izgrađeni.

Od 20 vrsta aminokiselina, devet ih je potrebno našem organizmu, a one se ne nalaze u jednakim količinama u svim namirnicama bogatim proteinima.

Nutricionisti su napravili popis najboljih proteinskih namirnica koje su bogate svim materijama koje su potrebne našem telu:

Konjsko meso i još 11 neuobičajenih izvora proteina

JAJA

Jaja ne sadrže samo 6 grama proteina po komadu već sadrže šest najvrednijih grama proteina.

Pogledajte i Proteinski šejk za moćan doručak

SVEŽI ZRNATI SIR 

Jedna šoljica sadrži čak 25 grama proteina i 18 posto dnevnog unosa kalcijuma. Takođe, bogat je kazeinom, proteinom koji se najsporije vari i zbog kojeg nećete biti gladni nekoliko sati.

PILETINA

Jedna pileća prsa sadrže 30 grama proteina, a najzdraviji su izvor belančevina iz mesa jer sadrže najmanje masti.

Otkrijte i 5 stvari koje niste znali o proteinima

CELOVITE ŽITARICE

Sadrže više proteina od složenih ugljenih hidrata, a među najboljim izvorom belančevina su kvinoja, bulgur i freekeh (pržena zelena pšenica).

Pogledajte i 5 iznenađujućih izvora proteina

RIBA

Osim što je izvrstan izvor proteina, bogata je omega-3 masnim kiselinama koje čuvaju zdravlje srca.

MAHUNARKE

Bogate su proteinima, ali i vitaminom B. Jedna šoljica graška sadrži čak 8 grama proteina.

Pročitajte i 6 vrsta povrća koje je bogato proteinima

GRČKI JOGURT

Idealan je za doručak ili međuobrok, a sadrži čak 17 grama proteina.

ORAŠASTI PLODOVI 

Pročitajte i  Recept: Napravite sami zdravu verziju kisele pavlake

Poznato je da su bogati dobrim mastima, ali sadrže i proteine koji su preko potrebni svakom organizmu.

Saznajte i 5 znakova da ne unosite dovoljno proteina

LISNATO POVRĆE

Kelj, spanać, blitva i drugo lisnato zeleno povrće izuzetno je bogato proteinima. Na primer, 70 kalorija spanaća sadrži oko 10 grama proteina.

Izvor: večernji.hr

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *