Švedska dijeta: Najpopularniji režim ishrane na svetu! - Men`s Health

Švedska dijeta: Najpopularniji režim ishrane na svetu!

 

Švedska dijeta odnosno LCHF način ishrane postao je popularan u čitavom svetu. Ovaj režim ishrane, kao što i sam naziv kaže (low carb, hight fat) propagira smanjeni unos ugljenih hidrata, a akcenat stavlja na masti i proteine.

Dijeta se drugačije naziva i „Švedska dijeta” jer su upravo Šveđani prvi prihavtili LCHF pravila i dosta ih koriste u svakodnevnom životu. Švedsko veće je dve godine sprovodilo istraživanje o ovom načinu ishrane i došlo do zaključka da je ovaj režim ne samo potpuno bezbedan, već i veoma zdrav.

Ipak, ne morate potpuno da se odreknete slatkiša, jer postoje i dozvoljne varijante, a pored toga ste uvek siti, zdravi i puni energije.

Pogledajte i Najefikasnija dijeta na svetu

Za ljubitelje mesa, mlečnih proizvoda i robe ovo je svakako odličan izbor, a oni koji su je koristili ističu da se ovim načinom ishrane može regulisati šećer u krvi (zbog čega se posebno preporučuje dijabetičarima) i znatno smanjiti telesna težina.

Još jedna povoljnost ove dijete je što možete zaboraviti na kalorije, kao i na određenu satnicu, ali zato morate strogo da se pridržavate pravila i ni u kom slučaju ne posegnete za zabranjenim namirnicama.

DOZVOLJENE NAMIRNICE

  • Sve vrste mesa (svinjsko, pileće, juneće, ćureće, divljač)
  • Sve vrste ribe i rakova i jaja na sve načine
  • Povrće koje raste iznad zemlje: kupus, kelj, brokoli, prokelj, špargla, tikvice, masline, patlidžan, spanać, pečurke, zelena salata, avokado, luk, paprike, paradajz i sl.

Pogledajte i Dijeta sa kojom se može živeti

  • Mlečni proizvodi sa visokim procentom masnoće: jogurt, maslac, pavlaka, kajmak, grčki jogurt, razne vrste sireva
  • Orašati plodovi: Suncokretove semenke, orasi, bundevine semenke, bademi, orasi, lešnici, indijski orasi, brazilski orasi.

DOZVOLJENI PONEKAD: 

  • Povrće: Cvekla, šargarepa, repa, celer
  • Voće: Jedna voćka dnevno umesto slatkiša, pogotovo maline jer sadrže male količine šećera
  • Alkohol: Vina, viski, brendi, vodka, kokteli bez šećera i to jedno do dva pića nedeljno
  • Čokolada sa većim procentom kakaa (većim od 70 odsto) i to jednom do dva puta nedeljno

Pogledajte i Mršavljenje uz slatkiše: Dijeta sa palačinkama i sladoledom

NIJE DOZVOLJENO

  • Šećer, sokovi, gazirana pića, testa, kolači, mafini, sladoled, torte, musli, granola musli, kao i veštački zaslađivači
  • Žitarice i skrob: hleb, pasta, pirinač, krompir, pomfrit, čips, žitarice, kaše
  • Margarin, rafinisana ulja
  • Pivo

Nutricionistva Branka Mirković za Blic odgovara da li je popularna „Švedska dijeta” zaista zdrava ili ne:

Pročitajte i  Omiljeni brzi recept: Otkrijte kako se pravilno pravi jaje na oko (VIDEO)

“Ako se pogleda lista preporučenih namirnica uočava se da je to ishrana koja je idealna za hladnije klimatske uslove. Nuspojave koje su neprijatne leti ili u prelaznom periodu prosto pogoduju zimi. Povećava se temperatura tela, koriste se citrusi i malo svežeg voća i povrća. Prednost LHCF režima ishrane je i u tome što nema brojanja kalorija.”

Pogledajte i Zelena dijeta: Brzo mršavljenje & još brži detoks

Prema njenim rečima, ovakav način ishrane pogodan je za osobe koje žive u hladnijim klimatskim uslovima ili kada su hladnija godišnja doba. Mladim, zdravim osobama koje se izrazito fiziki aktivne ovakav način ishrane veoma odgovara. Ishrana je jednostavna i ne opterećuje, a mogu se konzumirati jela u restoranima ili brzo i lako pripremiti kod kuće.

“Preporučujem da se povremeno primenjuje ovakav način ishrane, posebno kada želite da brzo skinete kilograme i izbacite višak masnoće iz tkiva”, naglašava Mirković.

Izvor: Blic

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *