Švedska dijeta: Najpopularniji režim ishrane na svetu! - Men`s Health

Švedska dijeta: Najpopularniji režim ishrane na svetu!

 

Švedska dijeta odnosno LCHF način ishrane postao je popularan u čitavom svetu. Ovaj režim ishrane, kao što i sam naziv kaže (low carb, hight fat) propagira smanjeni unos ugljenih hidrata, a akcenat stavlja na masti i proteine.

Dijeta se drugačije naziva i „Švedska dijeta” jer su upravo Šveđani prvi prihavtili LCHF pravila i dosta ih koriste u svakodnevnom životu. Švedsko veće je dve godine sprovodilo istraživanje o ovom načinu ishrane i došlo do zaključka da je ovaj režim ne samo potpuno bezbedan, već i veoma zdrav.

Ipak, ne morate potpuno da se odreknete slatkiša, jer postoje i dozvoljne varijante, a pored toga ste uvek siti, zdravi i puni energije.

Pogledajte i Najefikasnija dijeta na svetu

Za ljubitelje mesa, mlečnih proizvoda i robe ovo je svakako odličan izbor, a oni koji su je koristili ističu da se ovim načinom ishrane može regulisati šećer u krvi (zbog čega se posebno preporučuje dijabetičarima) i znatno smanjiti telesna težina.

Još jedna povoljnost ove dijete je što možete zaboraviti na kalorije, kao i na određenu satnicu, ali zato morate strogo da se pridržavate pravila i ni u kom slučaju ne posegnete za zabranjenim namirnicama.

DOZVOLJENE NAMIRNICE

  • Sve vrste mesa (svinjsko, pileće, juneće, ćureće, divljač)
  • Sve vrste ribe i rakova i jaja na sve načine
  • Povrće koje raste iznad zemlje: kupus, kelj, brokoli, prokelj, špargla, tikvice, masline, patlidžan, spanać, pečurke, zelena salata, avokado, luk, paprike, paradajz i sl.

Pogledajte i Dijeta sa kojom se može živeti

  • Mlečni proizvodi sa visokim procentom masnoće: jogurt, maslac, pavlaka, kajmak, grčki jogurt, razne vrste sireva
  • Orašati plodovi: Suncokretove semenke, orasi, bundevine semenke, bademi, orasi, lešnici, indijski orasi, brazilski orasi.

DOZVOLJENI PONEKAD: 

  • Povrće: Cvekla, šargarepa, repa, celer
  • Voće: Jedna voćka dnevno umesto slatkiša, pogotovo maline jer sadrže male količine šećera
  • Alkohol: Vina, viski, brendi, vodka, kokteli bez šećera i to jedno do dva pića nedeljno
  • Čokolada sa većim procentom kakaa (većim od 70 odsto) i to jednom do dva puta nedeljno

Pogledajte i Mršavljenje uz slatkiše: Dijeta sa palačinkama i sladoledom

NIJE DOZVOLJENO

  • Šećer, sokovi, gazirana pića, testa, kolači, mafini, sladoled, torte, musli, granola musli, kao i veštački zaslađivači
  • Žitarice i skrob: hleb, pasta, pirinač, krompir, pomfrit, čips, žitarice, kaše
  • Margarin, rafinisana ulja
  • Pivo

Nutricionistva Branka Mirković za Blic odgovara da li je popularna „Švedska dijeta” zaista zdrava ili ne:

Pročitajte i  Ugljeni hidrati: Ključni aspekt treninga

“Ako se pogleda lista preporučenih namirnica uočava se da je to ishrana koja je idealna za hladnije klimatske uslove. Nuspojave koje su neprijatne leti ili u prelaznom periodu prosto pogoduju zimi. Povećava se temperatura tela, koriste se citrusi i malo svežeg voća i povrća. Prednost LHCF režima ishrane je i u tome što nema brojanja kalorija.”

Pogledajte i Zelena dijeta: Brzo mršavljenje & još brži detoks

Prema njenim rečima, ovakav način ishrane pogodan je za osobe koje žive u hladnijim klimatskim uslovima ili kada su hladnija godišnja doba. Mladim, zdravim osobama koje se izrazito fiziki aktivne ovakav način ishrane veoma odgovara. Ishrana je jednostavna i ne opterećuje, a mogu se konzumirati jela u restoranima ili brzo i lako pripremiti kod kuće.

“Preporučujem da se povremeno primenjuje ovakav način ishrane, posebno kada želite da brzo skinete kilograme i izbacite višak masnoće iz tkiva”, naglašava Mirković.

Izvor: Blic

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *