Ne bacajte ove delove namirnica – veoma su zdravi - Men`s Health

Ne bacajte ove delove namirnica – veoma su zdravi

 

Listovi, stablo ili kore nekih biljaka ponekad su i najzdraviji delovi….

Ljuska luka

Ljuska crvenog i belog luka bogata je kvercetinom, biljnim flavonidom jakog antioksidativnog, antihistaminskog i protivupalnog delovanja. Dodajte je dok kuvate variva ili supe – samo je izvadite pre serviranja.

Kora dinje

Kora dinje bogata je citrulinom, aminokiselinom koja podstiče cirkulaciju.

Pogledajte i 4 načina da upotrebite koru od jabuke

Listovi celera

Listovi imaju pet puta više kalcijuma i magnezijuma nego stabljika. Takođe sadrže i vitamin C i fenolike – snažne antioksidanse koji pomažu u borbi protiv raka, srčanih bolesti i procesa starenja. Jednostavno ih koristite poput stabljike celera i dodajte u supe, salate ili soseve.

Stabljike blitve

Stabljike su jednako dobre za nas kao i listovi, jer su prepune antioksidanasa. Kuvajte ih na isti način kao i špargle – na pari.

Kora od pomorandže

Pomorandža je prepuna vitamina C i prirodno je sredstvo za jačanje imuniteta, ali kora sama po sebi sadrži obilje vlakana i vitamina. Zato je dodajte kada pravite smuti ili frape.

Pogledajte i Sjajan način da iskoristite koru lubenice

Stabljike karfiola

Verovatno kao i svi drugi pravite grešku i stabljiku bacate. Stabljika ima ukusan slatkast ukus i zapravo više vlakana od same glavice. Treba joj nešto više vremena da se skuva, pa je stavite na kuvanje pre ostatka povrća.

Kora kivija

Dlakava kora kivija sadrži tri puta više antioksidanasa od samog ploda. Osim toga ima antikancerogena i antialergijska svojstva.

Izvor: Haber.ba

Pročitajte i  Želite ravan stomak na plaži? Preskočite ovu hranu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *