Kako pripremiti obrok za još snažnije mišiće? - Men`s Health

Kako pripremiti obrok za još snažnije mišiće?

Znate li da nepravilnom termičkom obradom neretko uništavate mnoge hranljive materije iz hrane?

Poznata nutricionistkinja Sofi Klasens predstavila je svetu nove tehnike kuvanja i otkrila kako da što bolje sačuvamo zdrave sastojke iz namirnica. Pogledajte najbolje kulinarske trikove koji čuvaju zdravlje i pomažu nam da održimo formu.

Otkrijte: 16 nespojivih kombinacija namirnica koje su neočekivano ukusne

PRVI KORAK

Početni korak uključuje vrlo malo obrade da bismo sačuvali sve vitamine, minerale i druge nutritivne sastojke. Naravno, ovaj metod je nemoguć ako govorimo o mesu i živini, ali evo nekoliko ideja kako da hrana na vašem tanjiru bude što svežija.

  •  Isecite tanko šargarepe, tikvice, krastavac ili jabuke i njima prekrijte salatu ili pastu.
  • Dodajte crveni luk obrocima jer je on ukusan i veoma bogat izvor antioksidanata.
  • Obogatite svoj obrok i zelenom salatom.
  • Kriška celera, biber i mladi luk mogu biti zanimljiva užina – a svakako zdravije rešenje od grisina i sličnih grickalica.

Takođe, jeste li znali da je paradajz daleko zdraviji kuvan?

Pogledajte: 7 savršenih namirnica za letnji detoks organizma

KUVANJE u KLjUČALOJ VODI

Malo je poznato da ključala voda zadržava sve hranljive sastojke namirnice koja se u njoj nalazi. Stručnjaci preporučuju da to izbegnete tako što ćete održavati vodu mlakom. Možda će proces trajati duže, ali će proteini ostati u mesu umesto da se razliju i da od obroka ne dobijete ništa.

Međutim, ključanje je odlično za povrće poput krompira, cvekle, graška, kukuruza i pasulja, jer mu je potrebno više vremena da bi se skuvalo. S druge strane, voda “krade” hranljive materioje brokoliju, špargli i pasulju.

BLANŠIRANJE

Ovaj metod je poželjniji je čuva nutritivnu vrednost vaše obroka. To pogotovo važi za spanać, potočarku i rukolu. Isto važi za papriku i paradajz, jer ćete lakše skinuti kožu biljke.

Kulinarski trikovi: Ovako će pečeno meso biti mekano

KUVANjE NA PARI

Ova tehnika je dobra za jaja, koja će na ovaj način biti savršen doručak. Ali najbolje se pokazala u slučaju kuvanja bele ribe spremljene u ključalom mleku, zajedno s biberom u zrnu, lovorovim listom, svežim peršunom i kolutićima luka.

PRIPREMA U DUBOKOM ULjU

Ovo je nešto najlošije što možete da uradite svom struku!

Izbegavajte ovako pripremljenu hranu, iako su neka ulja poželjna u ishrani (naročito maslinovo). Duboko pržena hrana je termički zgusnuta, pa nema prostora da namirnice puste svoje sokove. Svakako je bolja varijanta da salatu prelijete maslinovim uljem, nego da u njemu pržite krompir.

PRŽENjE

Ovo je možda i najlakši (a sigurno najbrži) način obrade hrane. Namirnice najčešće zadržavaju i boju i hranljive materije, ali nije najzdravije rešenje.

Imajte na umu da visoke temperature nisu neophodne, kao ni previše ulja – mnoge namirnice će ispustiti svoje sokove. Tako, recimo, plavi patlidžan ispušta sopstveno ulje i daje vašem obroku ukusnu kašastu teksturu. Fileti lososa su veoma ukusni ako se spremaju na ovaj način, a dovoljno je da dodate čen belog luka i iseckanu koru limuna, pržite na maslinovom ulju i tihoj vatri da dobijete savršen ručak.

Pročitajte: 5 znakova da ne unosite dovoljno proteina!

PEČENJE U RERNI

Na ovaj način se sjajno priprema meso, a složićete se ovaj metod i prilično lagan ako ne spadate u vrsne kuvare. Sastojci će ostati netaknuti ukoliko meso umotate folijom, pogotovo crveno meso i piletina.

Neka od jela koje bi trebalo da pripremate na ovaj način su: riba s kriškama limuna, krompir s cveklom i mediteranska mešavina s tikvicama, patlidžanom, paprikom i paradajzom.

Uživajte u proteinima!

GRILOVANJE

Grilovanje će doslovno istopiti svu mast iz mesa. Takođe, zahvaljujući ovakvoj pripremi, hrana će dobiti poseban ukus i miris…

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *