10 namirnica bogatih kalcijumom - Men`s Health

10 namirnica bogatih kalcijumom

Kalcijum je neophodan mineral koji jača kosti i zube, pomaže u izgradnji mišićne mase i potpomaže rad mozga. Za pravilno snabdevanje tela ovim potrebnim mineralom, možete uživati i u sledećim namirnicama.

1. Beli pasulj je dobar izvor kalcijuma, pa ga slobodno možete dodati salatama, od njega napraviti varivo, ili pak namaz nalik na humus.

2. Sardine su odličan izvor omega 3 masnih kiselina, vitamina D i kalcijuma. Ovu jeftinu i sveprisutnu ribu najbolje je ispržiti na minimalno masnoća i jesti barem dvaput nedeljno.

Pogledajte i Namirnice koje sadrže kalcijum (a nisu mlečni proizvodi)

3. Sušene smokve idealan su međuobrok jer telu osiguravaju potreban izvor vlakana, antioksidanata i kalcijuma.

4. Kelj je prehrambena supernamirnica s visokim postotkom hranjivih materija, između ostalog i kalcijuma. Jedite ga u kombinaciji s ribom, ili od njega napravite zdravi čips ili različite vrste salata.

5. Posegnite za bademima kada želite zdravi zalogaj pun kalijuma, vitamina E, gvožđa i kalcijuma.

Pogledajte i 8 namirnica koje jačaju vaše kosti

6. Pomorandža je dobar izvora vitamina C, koji jača imunitet, ali sadrži i značajne količine kalcijuma koji će ojačati vaše kosti i zube. Jedite je sirovu kao međuobrok ili dodajte slanim i slatkim jelima.

7. Susamove semenke nisu samo ukras za peciva i hleb. Ove energetske bombice hranjivih meterija pomažu u snižavanju krvnog pritiska i smanjivanju upala. Tostirajte ih i dodajte salatama, ili upotrebite umesto hlebnih mrvica za pohovanje jela od mesa, ribe i povrća.

8. Čvrsti tofu je zapravo vegetarijanska alternativa siru od mlevene i kuvane soje, pa je odličan način da obrok obogatite proteinom i kalcijumom, a malim količinama masti.

Pogledajte i Nakon treninga – čokoladno mleko!

9. Alge su odlični izvori kalcijuma. Uključite ovaj japanski favorit u omiljeni rižoto, ili ih sljubite s najdražom vrstom supe.

Pročitajte i  5 snažnih zamena za whey protein

10. Do kalcijuma možete doći čak i kroz industrijski pripremljenu hranu poput instant paketića zobene kaše. Bez obzira da li ih pripremate s kravljim mlekom ili onim sojinim, ovi brzinski obroci odličan su način da započnete jutro.

Izvor:  punkufer.hr

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *