Ultimativni vodič: Šta jesti pre trčanja? - Men`s Health

Ultimativni vodič: Šta jesti pre trčanja?

“Gorivo za naše mišiće je od vitalne važnosti za ceo optimalni performans. Glavni izvor goriva za mišiće su ugljeni hidrati, koji se skladište u mišićima i jetri kao glikogen, što telo koristi za energiju.”, kaže Kolins.

Saznajte i Idealna ishrana pre i nakon plivanja

KOLIKO DUGO PRE TRENINGA (NE) TREBA DA JEDEM?

Generalno, oko dva do četiri sata pre trčanja možete da jedete veliki obrok i da dozvolite telu da svari hranu, a ako imate manji obrok, onda je dovoljno da sačekate od 30 minuta do dva sata pre nego što krenete na trčanje.

Za grickalice koje će vam podići energiju pre trčanja, fokusirajte se na male grickalice s ugljenim hidratima, a koje imaju visok glikemijski indeks, jer se one brže vare i apsorbuju.

Savršene grickalice pre, tokom i nakon trčanja su voćni kolači i različiti šejkovi.

Šta kaže nauka: brzo ili sporije trčanje?

Kao generalno pravilo, hrana sa niskim glikemijskim indeksom je najbolje da se jede kao deo vašeg obroka dok trenirate, jer njihova energija se oslobađa mnogo sporije u krvotok i obezbediće vam dugoročnu energiju.

DA LI TREBA DA JEDEM RANO UJUTRU PRE TRČANJA?

Ako je to moguće, trebalo bi da jedete pre jutarnjeg trčanja, pogotovo ako ste planirali da trčite duže od sat vremena.

Rano ujutru, ako se probudite dva sata pre treninga, dobra opcija za obrok su ovsena kaša, tost sa celim zrnima žitarica i jaja, musli, đevrek,mafini ili smoothie.

Ako na trčanje idete pravo iz kreveta, onda pokušajte sa manjim grickalicama koje će vam brzo obezbediti energiju, kao što su sušeno ili sveže voće, orašasti plovdovi ili semenke ili šejk.

Pročitajte i  Proteinske zvezde za uspeh u teretani

Pročitajte i Najbolja hrana pre i posle treninga za oporavak

Ako vam je teško da prvo jedete, pa da idete na treninga, onda povećajte unos ugljenih hidrata veče pre treninga, kako bi vašu vašim mišićima još uvek postojala zaliha energije.

ŠTA TREBA DA IZBEGAVAM PRE TRČANJA?

Kako biste obezbedili dovoljno goriva za vaše mišiće, hrana treba da bude bogata ugljenim hidratima, ali treba da izbegavate hranu koja vam izaziva neugodnost ili čini da osećate težinu u stomaku kada krenete da vežbate.

Dva do četiri sata pre trčanja izbegavajte hranu, koja može da izazove grčeve i dijareju.

Saznajte i Kako sprečiti dijareju tokom trčanja

Obavezno izbegavajte:

  • hranu koja je puna vlakana
  • ekstremno masne namirnice
  • mnogo začinjenu hranu
  • previše kofeina
  • alkohol

KOLIKO PRE VAŽNE TRKE (NE) TREBA DA JEDEM?

Ako idete na važnu trku ili maraton, dva do četiri sata pre trke pojedite obrok, a među najboljim izborima su:

Saznajte i Šta jedete pre trčanja?

  • palačinke sa topingom, od voća i orašastih plodova
  • ovsena kaša s mlekom ili sojinim mlekom
  • musli sa mlekom ili sojinim mlekom
  • hleb sa žitaricama i jaja
  • voćna salata i nemasni grčki jogurt
  • mafini
  • ceđeni sok ili smoothie

A.J.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *