Sve što treba da znate o ugljenim hidratima - Men`s Health

Sve što treba da znate o ugljenim hidratima

ŠTA SU ZAPRAVO UGLJENI HIDRATI?

Ugljeni hidrati su šećeri koje naše telo koristi za energiju. Oni podstiču sve što radimo, od razmišljanja i drugih mentalnih zadataka do šetnje ili teškog treninga. Konzumiranje ugljenih hidrata je kao da stavljamo gorivo u svoj rezervoar.

Ugljeni hidrati koje jedemo digestivni trakt koristi kao energiju, koja razgrađuje ugljene hidrate u glukozu, šećer u krvi, koji pokreće ćelije u našem mozgu i telu.

Pročitajte i Ugljeni hidrati pre treninga, da ili ne?

TREBA DA JEDETE UGLJENE HIDRATE

Jedan od najvećih mitova o ugljenim hidratima jeste da su obavezno loši po vas, posebno kada su u pitanju kilogrami.

Nutricionisti dr Holi Lofton i Brajan Pier smatraju da su ugljeni hidrati izuzetno važni za energiju i održavanje osnovnih funkcija vašeg tela, od kontrolisanja kortikozola do regulisanja tiroidne žlezde, ali oni nisu sami po sebi nezdravi i ne goje uvek.

Loften smatra da su oni izuzetno važni, pogotovo ako pokušavate da zadržite težinu pod kontrolom dijetom ili vežbanjem, jer izbegavanje ugljenih hidrata u potpunosti može da vas ostavi bez energije ili da dovede do naleta gladi, što dovodi do prejedanja ostalih namirnica i gojaznosti.

Otkrijte i Ugljeni hidrati za večeru?

AKO BRINETE O KILAŽI, UGLJENE HIDRATE JEDITE RANIJE U TOKU DANA

Lofton preporučuje da ugljene hidrate konzumirate tokom dana kada ste najaktivniji (uglavnom ujutru i u toku popodneva). Ona objašnjava da se ugljeni hidrati koji se ne iskoriste za energuju skladište kao glikogen u jetri.

Višak dijetetskih ugljenih hidrata, koji se ne iskoriste za energiju ili sačuvaju u jetri, skladišti se kao masnoća ispod kože i oko organa, što može da dovede to viška telesnih masnoća, koji su povezani sa dijabetesom, kardiovaskularnim bolestima i drugim oboljenjima.

Što ste aktivniji, veća je verovatnoća da ih iskoristite ako se krećete i fizički ste aktivni, što znači da se manje ugljenih hidrata skladišti kao masnoća.

Saznajte i Kako ugljeni hidrati utiču na vaš mozak?

Međutim, ukoliko jedete ugljene hidrate uveče i sednete ispred TV-a ili odete na spavanje, manja je verovatnoća da ćete iskoristiti sve ugljene hidrate.

Pročitajte i  Uzmete ih pre doručka, a deluju ceo dan...

AKO VEŽBATE, JEDITE UGLJENE HIDRATE PRE I POSLE TRENINGA ZA OPTIMALNU ENERGIJU

Jednostavni ugljeni hidrati pre treninga će vam obezbediti pravu dozu energije, a posle treninga će vam pomoći da se oporavite.

POSTOJE DVE VRSTE UGLJENIH HIDRATA: JEDNOSTAVNI I SLOŽENI

Ugljeni hidrati se smatraju prostim ako su napravljeni od samo jednog ili dva molekula šećera. Oni se lako vare i brzo podižu energiju.

Pročitajte i Ovi ugljeni hidrati će vam pomoći da smršate

Neki od jednostavnih ugljenih hidrata su: šećer, med, sok, slatkiši, voće.

SLoženi ugljeni hidrati su napravljeni od lanaca molekula šećera i bogatiji su vlaknima, koji se teško vare, pa kada ih konzumirate, doživećete postepeniji i drugotrajniji rast šećera u krvi, koji će vaš digestivni sistem teže i duže pretvarati u glukozu. Takođe ćete se duže osećati sitim, zahvaljujući sadržaju vlakana.

Složeni ugljeni hidrati su: pasulj, sočivo, grašak, kikiriki, hleb od celog zrna i žitarice.

UGLJENI HIDRATI TREBA DA PREDSTAVLJAJU POLOVINU VAŠEG DNEVNOG UNOSA KALORIJA

Lofton objašnjava da su ugljeni hidrati gorivo, koje nam je potrebno da bismo izdržali sve aktivnosti u toku dana. Što ste aktivniji, to su vam potrebniji ugljeni hidrati.

Upoznajte svog neprijatelja

VEĆINA UNOSA UGLJENIH HIDRATA TREBA DA BUDE TIP SLOŽENIH

Lofton preporučuju da većina vašeg dnevnog unosa ugljenih hidrata bude složenog tipa.

KAKO SAMI MOŽETE DA IZMERITE KOLIČINU UGLJENIH HIDRATA KOJE UNOSITE U ORGANIZAM

Izmerite unos ugljenih hidrata pomoću skupljene šake.

Muškarci treba da pojedu dve skupljene šake ugljenih hidrata, a žene jednu.

MORATE DA ZNATE KOLIKO SU POJEDINI UGLJENI HIDRATI OBRAĐENI

Što su manje obrađeni, to je bolje za vas.

Otkrijte koje navike uništavaju masne naslage na stomaku

Pogledajte etiketu i imajte na umu jednu prostu stvar: što više sastojaka ima, to su namirnice više obrađene.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *