5 najboljih namirnica za vaše srce - Men`s Health

5 najboljih namirnica za vaše srce

Nova studija otkriva da od desetoro ljudi u sobi, čak je osam u opasnosti da oboli od srčane bolesti.

Pročitajte i 7 saveta za zdravo srce 

Više od 50 procenata smrtnih slučajeva usled srčanih oboljenja bi moglo da se spreči, obrazlažu naučnici Univerziteta Emory u Atlanti.

Osim što znate da treba da izbegavate pušenje, morate da vodite računa i o gojaznosti, visokom holesterolu, visokom krvnom pritisku i dijabetesu.

Kako biste sprečili sva ova oboljenja, morate da vodite računa i o svojoj ishrani, a ako želite da očuvate zdravlje svog srca, najbolje je da konzumirate sledeće namirnice:

Otkrijte i 10 činjenica o srcu koje niste znali

TAMNA ČOKOLADA

Tamna čokolada sadrži kakao, koji zahvaljujući polifenolima i flavanolima, ima antiupalno dejstvo i štiti vaše srce.

Studije su pokazale da žene koje jedu jednu ili dve porcije tamne čokolade nedeljno imaju 32 procenta snižen rizik od nastanka srčanih oboljenja, a da muškarci koji jednu čokoladu (oko 1/3 šolje nedeljeno), imaju za 17 procenata manji rizik od moždanog udara.

Najzdravija čokolada sadrži više od 60 procenata kakaa.

Saznajte i 9 razloga da odmah pojedete čokoladu

EDAMAME

Edamame sadrži nutrijente koji su sjajan izvor magnezijuma, folata i kalijuma, pa mogu da igraju značajnu ulogu u snižavanju krvnog pritiska i smanjenju rizika od srčanih oboljenja.

Vlakna štite vaše srce poboljšavanjem sposobnosti tela da proizvodi receptore lipoproteina, koji se ponašaju kao izbacivači i izbacuju loš holesterol iz krvi.

Naučnici Univerziteta Leeds su analizirali brojne studije i otkrili da je rizik od kardiovaskularnih bolesti značajno smanjen za svakih 7 grama vlakana koje konzumirate.

Pročitajte i Petominutna šetnja će očuvati vaše srce

PARADAJZ

Paradajz je bogat likopenom, antioksidantom koji, za razliku od većine nutrijenata u svežim proizvodima, povećava nakon kuvanja i pripreme.

Pročitajte i  Ukus leta: Mediteranski tost

Nekoliko studija je ukazivalo na povezanost između redovnog unosa paradajza i sniženog rizika od kardiovaskularnih bolesti, oštećenja kože i određenih karcinoma.

Saznajte i Koje namirnice treba da jedete kuvane, a koje presne?

ORASI

Orasi su prepuni antioksidanata i omega 3 masnih kiselina, koje značajno smanjuju rizik od srčanih oboljenja.

Ako konzumirate samo 28 grama oraha (šaka oraha) pet ili više puta nedeljno, možete da smanjite rizik od kardiovaskularnih oboljenja za skoro 40 procenata.

Saznajte i 4 namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama

LANENO SEME

Laneno seme je bogat izvor omega 3 masnih kiselina, koji pomaže u smanjenju upale i uspešno sprečava srčana oboljenja i dijabetes.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *