Hrana za resetovanje - Men`s Health

Hrana za resetovanje

Opet ste to uradili. Previše ste pili, pušili ili jednostavno ne spavate dovoljno. Ponovo ste jeli s nogu u Meku ili je neke druga brza hrana završila u vašem stomaku. Šta god da je u pitanju, evo neke zdrave hrane koja će vam pomoći da se vratite zdravom životu. Nikada nije kasno da popravite neke loše navike.
“Hajde da ono što se desilo u prošlosti tu i ostane, a vi okrenite drugi list kada je zdravlje u pitanju. Vreme je da krenete napred i da polako pravite male promene zarad svog zdravlja.“, tvrdi Keri Gans, nutricionista i autor The Small Change Diet.

PONIŠTITE ALKOHOL
Bademi i avokado
Prošao je još jedan pijani vikend. Vi ste dehidrirani, gladni i potrošeni i vreme je da se napunite gorivom. Za sve one vikend ratnike koji luduju vikendom nakon radne nedelje, najbolji lek je avokado. Nutricionisti tvrde da avokado treba jesti svaki dan. On obiluje vitaminom E, sadrži mono i nezasićene masti, što je odlično za kožu i smanjuju holesterol.
Sirovi badem je takođe super za resetovanje posle teškog pijanstva.  Prepuni su antioksidanasa, vitamina i minerala, imaju visok nivo cinka, magnezijuma i selena  i predstavljaju energetsku bombu. U aluminijumsku foliju stavite šaku badema i napravite lopticu od nje. Napravite par ovih kuglica da imate zalihe za dan. Takve „srebrne loptice“ možete nositi sa sobom i grickati gde stignete, a autu, za kompjuterom… o hrani razmišljajte kao o leku. Imate 3 šanse svakoga dana, 7 dana u nedelji da jedete, osećate se i izgledate najbolje što možete.

BRZA I PRŽENA HRANA
Začini i salate
Ljuta parika, čili paprika, tabasko sos, sve što je ljuto može neutralizovati masti u brzoj ili prženoj hrani. Ako jedete brzu hranu ili hranu sa dosta ulja, morate je kombinovati sa nečim ljutim.  Ljute paprike preko masnog hamburgera čine ga izvorom antioksidanasa i pomaže u prevenciji bolesti srca i raka debelog creva. Ali naravno imaće najbolji efekat ako je paprika sirova.  Shvatite vaše telo kao veliku slagalicu. Ako razdvojite telo na delove, koža, organi, kosti i razmislite o vašem izboru hrane zapitajte se gde ona završi u vašem telu. Ako jedede samo pice, pijete gazirano to ide direktno u creva. Koža će vam biti masna, imaćete čudan zadah, a to nije kul.
Ako je pržena piletina vaš porok, probajte sa pečenom ili sa roštilja. Piletina je izvor proteina samo treba da se spremi na pravi način. Ljubitelji krompira, ne morate otpisati ovu namernicu zauvek. Ne želimo da ih izbacimo iz ishrane jer sadrže kalijum i dosta vlakana. Vlakna pospešuju smanjivanje holesterola. Razmišljate o spremanju krompira na drugačiji način. Kuvani, pečeni krompir je podjednako ukusan, a mnogo zdraviji. Takođe je dobro dodati salatu bilo kom prženom jelu da bi unosili i antioksidanse i vlakna iz povrća.

Pročitajte i  Više čokolade?

SLATKI LEK
Voće i med
Umesto veštačkih zaslađivača koristite med. Med sadrži antioksidanse, minerale, vitamine, amino kiseline i enzime. Budite sigurni da je med prirodan jer se u suprotnom neće razlikovati od belog šećera.
Takođe najbolja alternative za unos šećera u organizam je voće. Neka prirodni slatkiši zamene čokolade, sladolede … kada vam padne šećer retko ko se seti da pojede voćku. One obiluju vitaminom C koji je dobar za cirkulaciju i poboljšava kvalitet kože.  Kao zamena za voće i med mogu da posluže i prirodni sokovi. Javorov sirup, na primer,bogat je cinkom, manganom i utiče na holesterol.

DA SE LAKŠE USPAVATE
Mleko, keks i lubenica
Setite se čaše toplog mleka pred odlazak u krevet kada ste bili dete. Stručnjaci kažu da nije toliko do mleka, koliko do sećanja na detinjstvo koje vas uspavljuje. Previše kafe i  alkohola utiče na insomniju. Probajte da, kada krenete u krevet, popijte čašu toplog mleka možda ćete lakše utonuti u san.
Klonite se vlakana i visokoproteinskih jela pred spavanje. Lubenica je idealna za one koji imaju problema sa snom. Ona ima alkalizujući efekat koji će vas osvežiti.  Nadoknadiće vam tečnost u organizmu. Ako ste umorni od nespavanja, energiju možete nadoknaditi uz pomoć lubenice jer je dobra za hidrataciju organizma, nadoknadu minerala, vitamina i flavonoida, a neće vas ugojiti.

ZA NEUTRALIZOVANJE PUŠENJA
Voda, zeleno povrće i vitamin c
Očigledno , ako pušite treba da prestanete jer ništa neće potpuno neutralizovati loše dejstvo duvanskog dima. Ako ne možete da se zauvek odreknete svog omiljenog poroka pijte dosta vode. „Nemam dovoljno reči hvale za vodu, plus je besplatna, svuda je možete naći, odlična je za kožu.“, tvrdi Keri. Razmišljajte o vodi kao protivniku cigara i pijte je mnogo jer izbacuje toksine iz organizma. Tako da, ako pušite i imate cigare, uvek treba da imate i flašu vode sa sobom.
Bilo koji izvor vitamina C – guava, borovnice, citrusi su dobre za pušače i nadoknadu vitamina koje ubija nikotin.  Takođe dodajte ishrani  špargle, kupus, karfiol i brokoli. Pušači bi trebalo da neprestano jedu povrće. Ovo povrće omogućava izbacivanje toksina koji izaziva degeneraciju ćelija koje uzrokuje starenje.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *