6 koraka do savršenog proteinskog šejka - Men`s Health

6 koraka do savršenog proteinskog šejka

Bilo da želite da nabildujete mišiće ili da smršate, proteinski šejkovi mogu da vam pomognu da ostvarite svoje nutritivne ili fitnes ciljeve. Međutim, mnogo varijacija u tipu proteina, brendu i tečnosti, mogu da pogoršaju dejstvo i ukus vašeg omiljenog šejka.

PRAVO VREME

“Proteinski šejkovi super idu uz obroke ili umesto njih, ali su zapravo namenjeni oporavku mišića nakon teških treninga”, kaže Džim Vajt, potparol Akademije za ishranu.

Pročitajte i Proteinski šejkovi za početnike

To je vreme kada je vašim mišićima potrebno mešavina ugljenih hidrata i proteina za oporavak. Ukoliko želite da konzumirate malo proteina pre treninga, potrudite se da to učinite najmanje sat vremena pre nego što krenete u teretanu.

PIJTE WHEY PROTEIN ZA OPORAVAK NAKON TRENINGA

“Kada je u pitanju izgradnja mišića sagorevanjem kalorija, whey protein je najbolji izbor”, kaže Vajt.

U pitanju je protein u prahu, koji se najbrže apsorbuje i pruža visok nivo leucina, amino kiselina koja je od vitalnog značaja za rast mišića.

Suplementi: Ovo su glavni sastojci whey proteina!

PRE SPAVANJA PIJUCKAJTE KAZEIN

Kazein ima svoje vreme kada odlazi do vašeg stomaka i nalazi put do mišića, tako da može da bude dobra opcija ukoliko želite da zamenite jedan obrok, a da budete siti satima ili da popijete napitak pre spavanja i hranite mišiće tokom noći.

DODAJTE VODU

“Kako biste zadržali mali broj kalorija, jedina tečnost koja vam je potrebna u šejku je voda”, kaže Džilijan Spektor, nutricionista i welness konsultant. Možete da dodate i led.

Vajt preporučuje konzumiranje čistog proteina u prahu i vode uz svaki obrok koji sadrži proteine na vašem tanjiru.

Saznajte i Pravi protein za vas

KOMBINUJTE SA OBROCIMA

Pročitajte i  Trening za rezultate: Ove stvari morate da znate ako želite velike mišiće

“Mislimo na namirnice poput voća, lanenog semena, putera od kikirikija, zeleniša, grčkog jogurta, avokada i ovsene kaše, koje su mešavina vitamina i minerala”, kaže Spektor.

“Možete da dodate i zrno kafe za dodatno prodrmavanje pre treninga”, kaže Vajt.

DOZA

Kako bi učinak na treningu i oporavak mišića bio najbolji, važna je proporcija ugljenih hidrata i proteina. Odnos 4 prema 1 ugljenih hidrata i proteina je optimalna nakon treninga za podsticaj mišića i povraćaj energije. Na primer, stavite 25 grama proteina i 100 grama ugljenih hidrata.

Protein: Kada i koliko?

Ukoliko želite da pripremite za trening, razmislite o proporciji 1:1.

A.J.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *