Supa za doručak: Za i protiv - Men`s Health

Supa za doručak: Za i protiv

Sve zastupljeniji je trend da se supa ili potaž jedu za doručak. Međutim, da li je to baš uvek pametna odluka? Posebno zbog toga što nije svaka supa nužno zdrav obrok.

Uvek povezujemo supu sa laganim, zdravim i hranljivim obrokom, ali to nije uvek slučaj.  Samo pomislite na tradicionalnu supu ili supu sa kobasicama – ali nećemo tako daleko ići. Čak i jednostavna krem supa ili potaž od povrća ima svoje prednosti i nedostatke, -posebno kada se jedu za doručak, što je jedan od aktuelnih trendova u ishrani. Ipak, eksperti tvrde da: “Sama supa nije obrok”.

Između toga da uopšte ne jedete povrće i jedete povrće u supi za doručak – čak i u biljnoj supi „dobro je uzeti u obzir neke aspekte“, posebno što se tiče uključivanja proteina, masti i više ugljenih hidrata (da biste povećali unos kalorija). “Rekao bih, prvo, da se kladim na mahunarke, koje su dobar izvor proteina i obezbediće hidrate”, kaže profesor na Univerzitetu u Portu, koji, takođe, ističe značaj kinoe i heljde – iz istih razloga kao i mahunarke, ove dve opcije nude proteine visoke biološke vrednosti – i mogućnost dodavanja jajeta u supu kao i spremanje na maslinovom ulju.

Ali zašto je takva ‘složena’ supa važna? Pored potencijalnog deficita proteina, ugljenih hidrata i kalorija, „doručak je prvi obrok u danu i onaj koji će nam dati gorivo za rad tokom dana. Konzumiranje premalo kalorija može dovesti do gubitka apetita. To je strategija koja možda deluje kod nekih ljudi, ali zahteva određenu samokontrolu, jer možda govorimo o nekontrolisanom apetitu koji se prenosi na ceo dan “ – objasnio je nutricionista  i autor bloga “Nutricionistički Svet”, Žoao Rodriges, za Men’s Health.

Imunitet iz korena: Potaž od cvekle i šargarepe

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *