Otkrijte žitaricu koja je kao izvor proteina zbacila s trona kinou i zob - Men`s Health

Otkrijte žitaricu koja je kao izvor proteina zbacila s trona kinou i zob

Žitarica – bogata proteinima i vlaknima, obećava zdravo srce – sadrži veoma malo masti – i zato bi trebalo da postane vaš novi saveznik u obrocima.

Žitarice oduvek važe za sastavni, obavezni deo ishrane svakog sportiste zbog toga što njihovo sagorevanje daje sportistima mogućnost da ostvare najbolje performanse na treningu. Među najpopularnijim žitaricama su svakako pirinač (faro je veoma slične teksture pirinču u jelima) i zob.

Vreme je da upoznate FARO

Da biste upoznali zaista ovu namirnicu, moraćete da se vratite daleko, u same početke čovečanstva, jer je reč o žitarici koja se uzgaja i koristi u obrocima još od tada. Zbog toga ne čudi to što se smatra drevnim zrnom. Danas je faro nezaobilazna namirnica u Mediteranskoj dijeti.

Kao odličan izvor proteina, faro je namirnica koja će vegeterijancima i veganima pomoći da izgrade mišiće.

Prednosti u odnosu na ostale žitarice

1. Bogata je proteinima (11,2 – 22,7%) i antioksidansima (polifenoli, karotenoidi). Međutim, nije indiciran za osobe s netolerancijom na gluten ili celijakiju, jer je 12,7% proteina gluten.
2. Ima visok procenat ugljenih hidrata, sa niskim glikemijskim indeksom (78-83%) i visokim sadržajem vlakana.
3. Sadrži nizak procenat masti, između 1,14 i 3,8%, od čega su većina masne kiseline, oleinska kiselina i linolna kiselina, odnosno polinezasićene masti.
4. Zahvaljujući svojim organoleptičkim svojstvima, ima ukus oraha, guste je teksture, ali je mekši od raženog hleba.
5. Lak za probavu, pomaže u kontroli nivoa šećera i masti u krvi.
6. Njegova visoka koncentracija aminokiselina je korisna za povećanje mišićne mase.
7. Njegov visoki sadržaj minerala (cink i magnezijum) pomaže u smanjenju stresa.

Kako uvrstiti faro u ishranu?

Poput pirinča, hleba, testenine, kinoe, faro može da bude vaš idealan doručak, kao brašno za hleb, kolače, kao dodatak glavnim jelima (kao što je to slučaj sa krompirom ili pirinčem) ili u salatama, čorbama, gulašima ili rižotu. Takođe ga možete koristiti u dezertima, kombinujući ga sa voćem, jogurtom, slatkom pavlakom ili mlekom.

Pročitajte i  Da li je doručak najvažniji obrok?

U novom, aprilskom broju Men’s Health-a vas očekuju recepti za ovo moćno zrno!

Sta su ugljeni hidrati: Sve što treba da znate

Foto: Shutterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *