Hrana za više testosterona - Men`s Health

Hrana za više testosterona

Ali ako pratite tradicionalne savete za mršavljenje kojima je odavno prošao rok trajanja, poput onih  – smanjite unos kalorija, izbacite mlečne masti i kontrolišite unos mesa i jaja – vama nedostaju ključni sastojci koji podižu nivo hormona i učvršćuju „anabolizam“ odnosno rast mišića. Ako želite da izgubite 10 kg masti, izgradite snažne mišiće i povećate nivo testosterona, pridružite vašem treningu ova pravila sportskog nutricioniste Tare Gidas, koja je zadužena za ishranu NBA Orlando Magic tima.

NEMOJTE ŠTEDETI NA KALORIJAMA
Muškarci na intenzivnom režimu treninga koji su unosili samo 1.800 kalorija dnevno iskusili su pad testosterona za 40 do 50 procenata, posle svega pet dana. „Unošenje dovoljnog broja kalorija sprečava telo da uspori proizvodnju testosterona, koje se dešava kao reakcija na izgladnjavanje“, kaže Gidas. Pomnožite svoju trenutnu kilažu sa 22 i 26 da biste saznali koji je najniži i najviši broj kalorija koji bi trebalo da unesete svakog dana.

UNOSITE PUNO AMINO KISELINA
Neka vam cilj bude pola grama proteina po kilogramu vaše telesne težine – i nemojte se zaustaviti samo na ćurećim grudima. „Povećavate svoje šanse da unesete dovoljno aminokiselina različite vrste ako jedete različitu proteinsku hranu svakog dana“, kaže Gidas.

SMANJITE UNOS UGLJENIH HIDRATA
Jedite 1 gram ugljenih hidrata dnevno po kilogramu svoje telesne težine. Cilj treba da vam bude duplo više proteina od ugljenih hidrata, što je optimalan unos ovih sastojaka za podizanje nivoa testosterona, kaže Gidas.

NE BOJTE SE ZASIĆENIH MASTI
Oko 20 do 30 odsto vaših dnevnih kalorija treba da potiče od masti i to ne samo onih nezasićenih, dobrih za srce, koje se nalaze u maslinovom ulju. Zasićene masti sadrže holesterol koji je ključni faktor za proizvodnju testosterona. Zato se postarajte da pet do 10 procenata dnevnog unosa kalorija potiče od zasićenih masti iz hrane kao što su crveno meso i žumance. To i nije preveliko iznenađenje – verovatno ste oduvek imali osećaj da je taj omlet od belanaca nekako za devojčice, zar ne?

Pročitajte i  Uticaj azot oksida na brzinu i oporavak
Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *