Vaš mozak je možda gladan: Probajte sa ovih 5 namirnica - Men`s Health

Vaš mozak je možda gladan: Probajte sa ovih 5 namirnica

Ne spavate dobro? Na ivici ste? Pada vam koncentracija? Mozak vam je možda gladan. Probajte da jedete više ove hrane uz nekoliko (stvarno, stvarno) lakih recepata.

1 Crveni kupus

Kao i kupus, karfiol i kelj. Sve ove biljke imaju sulforafan, jedinjenje koje, po korejskim naučnicima, može da očisti moždani mulj (tehnički izraz). Ovaj mulj, koji se zove beta-amiloid i tauproteini, može da dovede do simptoma Alchajmerove bolesti. Jedite: Sledeći put pirinač zamenite iseckanim kupusom. Bonus: uštedećete oko 150 kalorija u ugljenim hidratima.

2 Tempeh

Novo proteinsko upozorenje! Sto grama ove pogače od fermentisane soje (ukusnije je nego što zvuči, kunemo se) ima 23 grama proteina, kao i bakterije koje mogu da poboljšaju sposobnost vašeg mozga da izađe na kraj sa anksioznošću, kaže kineska studija iz 2017. Jedite: Probajte da poubacujete kockice tempeha u salatu sa dresingom od đumbira, ili ih umešajte u ljudi kari s povrćem.

3 Leblebija

Glavni sastojak humusa pun je triptofana, amino-kiseline koja bi mogla da vam pomogne da zaspite brže, a pokreće i procese koji bi mogli da ograniče upale u mozgu, otkrila je studija iz 2016. godine objavljena u “Prirodnoj Medicini”; Mm, humus. Jedite: Uparite ovo sa visokoglikemijskim ugljenim hidratima, što će vam pomoći da apsorbujete triptofan, kaže MH savetnik za spavanje, doktor Kristofer Vinter.

Ovih pet namirnica sabotiraju vaš mozak

4 Bakalar

Riba ima protein pod nazivom parvalbumin, za koji studija iz 2018. sugeriše da bi mogao da smanji rizik od Parkinsonove bolesti. Bakalar ima i omega-3 i vitamin D, što pomaže sintezu serotonina. (A ima i odličan ukus.) Jedite: Prekrijte file sa malo putera, nešto belog vina i sokom od limuna, pa pecite na 200 celzijusa dok ne razmekša, što je oko 15-20 minuta.

Pročitajte i  Najbolji prirodni suplementi koji pomažu u vežbanju

5 Školjke

Riba skuplja svu slavu kao hrana za mozak, ali 85 grama školjki ima 1.400 procenata vaših dnevnih potreba za vitaminom B12. Studija iz 2016. otkrila je da ljudi sa nižim nivoom B12 pokazuju mnogo slabije sposobnosti za učenje od onih sa višim nivoima. Jedite: Stavite pola šolje piva i 50 venerinih školjki u veliku šerpu, na ringlu na visokoj temperaturi. Školjke su gotove kad se otvore. Lako je!

Foto: Shutterstock

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *