5 izvora proteina biljnog porekla - Men`s Health

5 izvora proteina biljnog porekla

Kvalitetne izvore proteina nije teško pronaći, a većina njih je životinjskog porekla.

Otkrijte: 4 suplementa za predstojeću sezonu ubitačnih treninga

Ali postoje i biljke veoma bogate proteinima i blagodatima za celokupno zdravlje. Biljni proteini ne samo da su dostojna zamena za životinjske već su u nekim slučajevima i superiorniji. Alga chlorella, konoplja, pasulj, čia semenke i kvinoja bogat su izvor važnih aminokiselina, fitonutrijenata, enzima i antioksidanata pa nema opravdanja da se upravo ove biljke češće ne koriste u prehrambenim navikama.

Pročitajte i: Prava doza proteina

KLORELA

Alga klorela spada u red zelenih algi i ima je u slatkim vodama. U poslednje vreme sve više privlači pažnju svojih bogatim nutritivnim svojstvima i pomaže organizmu pri oslobađanju od teških metala. Ali, manje je poznato da je chlorella veoma bogat izvor biljnih proteina.

Upoznajte suplemente: Prednosti L-karnitina

Ova alga se sastoji od 58% proteina, kroz određeno vreme čak i do 75%, te od važnih aminokiselina koje su organizmu neophodne. Kada se sve to kombinuje sa dosta enzima, probiotika i fitonutrijenata, chlorella se pokazuje kao odličan, lako svarljiv izvor proteina.

KONOPLJA

Poznato je da je konoplja veoma pogodna za celokupno zdravlje organizma. Sadrži savršen odnos omega 6 i omega 3, najbogatiji je izvor esencijalnih masnih kiselina, ali i bogat izvor fitonutrijenata i antioksidansa. Konoplja je sastavljena od proteina (47%) i sadrži ukupno 20 aminokiselina od kojih 9 aminokiselina telo ne može samo da proizvede.

Pročitajte i: Pet stvari koje niste znali o proteinima

PASULJ

Pasulj je takođe poznat kao namirnica bogata proteinima.

Znate li zašto pasulj proizvodi gasove?

Često se upotrebljava u kuhinji našeg podneblja pa njegova priprema nije strana. Postoji više vrsta pasulja, ali svaka vrsta sadrži podjednak procenat proteina. Tako šareni pasulj sadrži čak 28.1% proteina, crveni pasulj nešto manje (27.6%), dok je udeo u crnom pasulju 26.1%. Pasulj takođe sadrži veoma mali procenat masti, dok je u šarenom pasulju uopšte nema.

Pročitajte i  Kafa opasna po zdravlje muškaraca?

ČIA SEMENKE

Čia semenke drevni su izvor energije koje vekovima koriste neki od najzdravijih naroda. Ove semenke su neverovatan izvor omega 3 masnih kiselina, antioksidanta, kalcijuma, magnezijuma, kalijuma i vlakna.

Zašto treba da grickate semenke suncokreta?

Čia sadrži 21% proteina i sve važne aminokiseline pa se smatra kompletnim proteinom. Kada se čia semenke natope, upiju deset puta više vode od svoje težine što pomaže pri izvlačenju toksina. Na taj način probavni sistem efektivnije upija hranjive sastojke, uključujući i proteine. Semenke se mogu jesti uz pahuljice, u smoothie-u, i kao puding ako se prethodno namoče.

Pročitajte i: Kako od proteina nastaju mišići? (VIDEO)

KVINOJA

Kvinoja je seme poreklom iz Južne Amerike. Inke su je smatrale svetom hranom jer je veliki izvor mangana, magnezijuma, fosfora, gvožđa, bakra, cinka i vitamina B6 i B9. Kvinoja sadrži 14% proteina te sve važne aminokiseline. Kvinoja je pogodna i za rešavanje probavnih smetnji jer se koristi kao probiotik. Ova biljka može se koristiti na različite načine, ali najpoznatija je njena zamena za pirinač. Odlična je alternativa i žitaricama za doručak.

Izvor: Naturala

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *