Tri obroka dnevno - dobar ili loš izbor? - Men`s Health

Tri obroka dnevno – dobar ili loš izbor?

Jesti za doručak, ručak i večeru može biti štetno za vaše zdravlje.

Nema dokaza da tri obroka dnevno zadovoljavaju potrebe organizma za energijom. Uživanje u doručku, ručku i večeri rutinski i bez stvarne gladi moglo bi da vam nanesu štetu, tvrde stručnjaci.

Pročitajte i: Ne preskačite doručak

ŠTA KAŽU STRUČNjACI

Istoričarka i autorka knjige Three Squares: The Invention of the American Meal, Abigejl Kerol tvrdi da ne postoje dokazi koji idu u prilog stavu da su nam potrebna tri obroka kako bismo zadovoljili dnevne potrebe za energijom, a post i preskakanje obroka mogu biti zdraviji za naš organizam, piše Daily Mail.

Kerol tvrdi da se doručak smatra najvažnijim obrokom u danu uglavnom zbog marketinga koji plasiraju firme koje proizvode žitarice za doručak.

KADA JE SVE POČELO?

U svojoj novoj knjizi, ona ističe kako je nutricionistička dogma od tri obroka dnevno posledica kolonizacije Amerike.

Nijedno društvo u istoriji, a posebno u praistoriji, nije imalo takav raspored. Evropljani se drže tri obroka tek od srednjeg veka. Nastavili su si nakon što su došli u Ameriku, a sve koji se nisu držali rutine smatrali su divljacima, iako su Indijanci imali prehrambene navike sasvim dobro prilagođene klimi i uslovima života na tom kontinentu.

Pročitajte i: Obiman doručak ili obimna večera, šta izabrati?

Istraživanje koje je sprovedeno 2014. na Univerzitetu u Batu dokazalo je da doručak ni na koji način ne povećava potrošnju kalorija tokom dana. Oni koju su doručkovali sagoreli su više kalorija, ali su ih više i pojeli tako da je potrošnja ista.

OSTALA ISTRAŽIVANjA

Slično istraživanje sprovedeno je i na Univerzitetu u Alabami, a pokazalo je da doručak ili preskakanje tog obroka ne stvara nikakvu razliku kod osoba koje žele da izgube neželjene kilograme.

Pročitajte i  Postoji li zaista alergija na Wi-Fi?

Bilo da osoba jede tri velika obroka, ili šest manjih, to neće napraviti razliku u konačnom unosu kalorija, pokazalo je i istraživanje iz 2010. objavljeno u listu British journal of Nutrition.

Gladovanje dva do četiri dana svakih šest mesec telo uvodi u režim preživljavanja, koristeći zalihe masti i šećera i na taj način podstiče organizam da topi suvišne kilograme, pokazalo je prošlogodišnje istraživanje Univerziteta u Kaliforniji.

Pročitajte i: Koliko vremena treba da sagorite sve što pojedete?

Na taj način se jača imuni sistem, stvara se bolja zaštita od infekcije i bolesti, tvrde stručnjaci.

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *