4 načina da smanjite potrebu za slatkišima - Men`s Health

4 načina da smanjite potrebu za slatkišima

Nije tajna da robujemo svojim ekranima – međutim, neki od nas bi se radije pokrili po glavi, pre nego što bi ovo priznali.

Koliko vas odlazi u krevet sa mobilnim telefonom? Neki se čak bude iz sna kako bi ažurno odgovorili na notifikacije.

Prema istraživanju sprovedenom na pacovima, a koje je iniciralo Društvo za proučavanje ingestivnog ponašanja, plavo svetlo kojima zrače telefoni direktno je povezano sa žudnjom za slatkišima. Zbog ovoga vam je teško da se oduprete vratima frižidera i “slatkim štekovima”.

Naime, pacovi koji su bili izloženi plavoj svetslosti su narednog dana imali povećanu potrebu za unosom slatkiša, a primećena je redukovana tolerancija na glukozu, zbog naglih skokova šećera u krvi – što je predznak za dijabetes.

U sve ovo je umešano i to kako zračenje ekrana utiče na kvalitet sna. Deprivacija spavanja, koja se javlja zbog gledanja u telefon pred spavanje, dokazano utiče na produkciju grelina – hormona koji reguliše osećaj gladi, kao i na redukciju leptina, koji upravlja osećajem sitosti. Ovo znači da ćete teže osetiti sitost, bez obzira na to koliko slatkog ste već pojeli.

9 namirnica koje znatno ugrožavaju zdravlje posle 30. godine

Regulišite uticaj plavog svetla, makar pred spavanje. Telefon ostavite u nekoj drugoj prostoriji. “Budan si”, poruka je na koju možete da odgovorite ujutru, čim se probudite.

Tu je još nekoliko trikova, kako da redukujete potrebu za slatkišima:

Redovni obroci

Ako jedete redovno obroke u toku dana, koji imaju uravnoteženu nutritivnu raspodelu proteina, kvalitetnih ugljenih hidrata i zdravih masti lakše ćete kontrolisati sitost i sprečićete nagle promene nivoa šećera u krvi.

Kvalitetne užine

Magnezijum koji sadrže orašasti plodovi i crna čokolada pojačavaju senzitivnost ćelija na insulin, što će povećati do maksimuma količinu šećera koju telo metaboliše i sprečiti nagle oscilacije.

Pročitajte i  Čista creva, zdrava pamet: Kako rad creva utiče na mentalno blagostanje

Dodaci

Dodajte začine, poput cimeta, svojoj hrani i grickalicama. Istraživanja su ukazala na njihovu moć da regulišu nivo šećera u krvi. U to ime, u svoju jutarnju kašu, sipajte punu kašiku.

Krećite se

Regulišite stres redovnim vežbanjem. Ne samo da ćete redukovati anksioznost, već ćete uvećati količinu energije – što je vodeći faktor zbog kog ljudi posežu za slatkišima.

Foto: Shuterstock

 

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *