Ovo su namirnice koje će vas duže držati sitim - Men`s Health

Ovo su namirnice koje će vas duže držati sitim

Mršavljenje je poput vežbe samoobuzdavanja. Žudnja za hranom i iskušenja mogu svakog čoveka koji drži dijetu, da izbace iz koloseka i trke, ali jednostavna činjenica da zdrava hrana u vašem tanjiru, olakšava izbegavanje kolačića i grickalica između obroka. Ako pratite ovaj vodič za odabir pravih namirnica, bićete mršava, zelena mašina otporna na sve suvišne grickalice.

Saznajte kako možete da smanjite apetit

PUN TANJIR ZELENIŠA

Kako biste istrajali u dijeti, potrudite se da vaš tanjir pun. Možda vam se to ne čini logičnim, ako već držite dijetu, ali verujte da je pun tanjir vaš saveznik u mršavljenju. Neka vam tanjir bude pun namirnica koje sadrže vlakna i mnogo vode, kao što je zeleno povrće.

„Savetujem ljude da podele tanjir na taj način da polovinu zauzima povrće, jednu četvrtinu proteini i jednu četvrtinu skrob“, kaže nutricionista Gejnor Bazel. „Smanjujući energetsku gustinu hrane na tanjiru pružate sebi osećaj sitosti.“

Pročitajte i Hrana koja će vas zasititi, a ne goji

NAMIRNICE SA NISKIM GLIKEMIJSKIM INDEKSOM

Osećaj sitosti je, međutim mnogo više od povećanog broja zeleniša u tanjiru. Glikemijski indeks meri i pokazuje na koji način telo vari određene namirnice, razbijajući ih u glukozu u krvi. Namirnice sa visokim glikemijskim indeksom poput belog hleba, čipsa i banana mogu da brzo povećaju nivo šećera u krvi, koji potom neminovno strmoglavo opada.

 „Glukoza koja se brzo apsorbuje aktivira nivo šećera u krvi i neminovno dovodi do pada“, kaže Bazel i dodaje: „Jednom kada vam opadne nivo šećera u krvi, osećaćete se nesigurnim i bićete izuzetno gladni.“

Saznajte kako možete da smršate uz pomoć glikemijskog indeksa

Namirnice sa niskim glikemijskim indeksom poput paste, smeđeg pirinča i slatkog krompira oslobađaju šećer u krvi ekstremno sporo i samim tim će vas držati sitim naredna četiri sata.

Pročitajte i  Napravite sami: Brze ukusne kiflice

PROTEINI

„Prisustvo proteina će odigrati najveću ulogu u osećaju sitosti, postebno čisti proteini, poput ribe, pasulja i mahunarki“, kaže nutricionista Lorejn Mekriri.

Pročitajte i 5 iznenađujućih izvora proteina

Inicijalizacija u toku...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *